Σύμφωνα με την εταιρεία πρόκειται για ένα έργο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, υψίστης σημασίας για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρειο Ελλάδα, αλλά και για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), καθώς θα ενισχυθούν οι υποδομές του λιμανιού και θα αναβαθμιστούν οι προδιαγραφές του.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας λιμενικής υποδομής, μήκους άνω των 500 μέτρων και κατάλληλης για πλοία μεγάλου εκτοπίσματος εκβάθυνση του πυθμένα, νέα κρηπιδώματα, ενίσχυση της πρόσβασης από ξηρά, δημιουργία πρόσθετων αποθηκευτικών χώρων και συνοδευτικές παρεμβάσεις σε επίπεδο χερσαίων υποδομών.
Η εμβληματική αυτή επένδυση θα ενισχύσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα και την εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, αναβαθμίζοντας σημαντικά τη διεθνή θέση του και επιτρέποντάς του να υποδέχεται πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών έως 24.000 TEU.
Κατά την περίοδο κατασκευής του έργου, με τις πρώτες κατασκευαστικές δραστηριότητες να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 4.000 θέσεις εργασίας.
Το έργο εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο σχέδιο του ΟΛΘ, για την ενίσχυση της Θεσσαλονίκης, ως κομβικό σημείο στα Βαλκάνια, ενώ με την ολοκλήρωσή του ο ΟΛΘ θα βρεθεί στην πρώτη κατηγορία των λιμένων της ΝΑ Ευρώπης.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνει την αποκατάσταση και αξιοποίηση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, καθώς και έργα για τη βελτίωση, επισκευή, αναβάθμιση και ανακατασκευή υπαρχουσών υποδομών του λιμένα.
Οι επενδύσεις αυτές, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της διασύνδεσης του λιμανιού με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο (ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδός), καθώς και με επιπλέον μη υποχρεωτικές επενδύσεις, θα καλλιεργήσουν διασυνοριακές συνέργειες και θα ενισχύσουν περαιτέρω τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του λιμένα, συνεισφέροντας σημαντικά στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.