Εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί όροι του μεγάλου ΣΔΙΤ της Πειραιώς
Εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί όροι του μεγάλου ΣΔΙΤ της Πειραιώς

Εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί όροι του μεγάλου ΣΔΙΤ της Πειραιώς

Αναμένεται πλέον να οριστεί η ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών
Δημήτρης Ι. Παπαδομαρκάκης
24.04.2023

Εγκρίθηκαν από τη Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής, Περιβαλλοντικής και Αγροτικής Πολιτικής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής οι περιβαλλοντικοί του όροι για την κατασκευή του νέου κτιρίου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Μεταφορών.

Η συνολική επιφάνεια του κτιρίου  που θα κατασκευαστεί στην Πειραιώς 166, στο ύψος του Ταύρου θα ανέρχεται στα 52.578,17 τμ (20.583,61τμ εντός Σ.Δ. και  7.998,64τμ εκτός συντελεστή). Ο σταθμός αυτοκινήτων, ο οποίος αναπτύσσεται στα υπόγεια επίπεδα (Β) και (Γ), θα έχει συνολική δυνατότητα στάθμευσης για 332 θέσεις (141 στο Β υπόγειο και 191 στο Γ).

Το κτηριακό σύνολο θα αποτελείται από δύο κτηριακούς όγκους που δημιουργούνται από έναν διαγώνιο άξονα κίνησης, με καμπυλωμένα όρια, ο οποίος διατρέχει όλο το πλάτος του οικοδομικού τετραγώνου. 

Στο κτηριακό σύνολο θα στεγάζονται οι ακόλουθες χρήσεις:

  • Γραφεία Δ/νσης Γ.Δ.Π.Μ.Α. Δ23-Κ.Ε.Δ.Ε.
  • Γραφεία Πολιτικής Ηγεσίας Υπουργείου
  • Αρχεία-Αποθήκες
  • Εστιατόριο
  • Μουσείο Τεχνολογίας
  • Συνεδριακό κέντρο
  • Αμφιθέατρο
  • Κυλικείο-Αναψυκτήριο & χώρος υποδοχής πληροφόρησης εκδηλώσεων
  • Εμπορικές χρήσεις
  • Παιδικός σταθμός
  • Χώροι στάθμευσης
  • Δεξαμενές Όμβριων, Διαχείρισης υδάτων & Γεωθερμία, κ.λ.π.

Το κτήριο ακολουθεί τις αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού (ενίσχυση φυσικού φωτισμού και παθητικού δροσισμού). Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η δημιουργία εξωτερικού βιοκλιματικού μανδύα από τρεις επιδερμίδες από υαλοπετάσματα, πετάσματα αναρρίχησης φυτών και ρυθμιζόμενες κατακόρυφες περσίδες αλουμινίου, χρήση φυτεμένων δωμάτων, χρήση ψυχρών υλικών, κ.λ.π). 

MORAITIS2.jpg

Πεζογέφυρα πάνω από την Πειραιώς 

Η πεζογέφυρα θα έχει άνοιγμα 16.00 μ πάνω από την οδό Πειραιώς και συνολικό μήκος κατασκευής 29.35μ. Το ύψος που θα αναπτύσσεται πάνω από το οδόστρωμα θα είναι 5.35μ, ενώ το συνολικό ύψος της κατασκευής θα φτάνει τα 9.75μ. Οι πλευρικές κατασκευές των πυρήνων κλιμακοστασίων και ανελκυστήρων θα γίνουν από οπλισμένο σκυρόδεμα.

MORAITIS3.jpg

Η εν λόγω έγκριση αποτελούσε και την σημαντικότερη διαδικασία της β φάσης του διαλόγου του διαγωνισμού στην οποία καθορίστηκε επακριβώς το τεχνικό αντικείμενο. 

Πλέον αναμένεται να οριστεί η ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τα τέσσερα σχήματα που προκρίθηκαν στη Β`φάση του διαγωνισμού και είναι οι:

1. ΑΒΑΞ Α.Ε.,

2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.,

3. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ INTRAKAT A.E. – REDEX A.E.,

4. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – DIMAND A.E.