Ξεκινά τέλος του 2025 η κατασκευή του "Ιωάννινα- Κακαβιά"
Ξεκινά τέλος του 2025 η κατασκευή του "Ιωάννινα- Κακαβιά"

Ξεκινά τέλος του 2025 η κατασκευή του "Ιωάννινα- Κακαβιά"

Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 70 χλμ είναι ένα δύσκολο τεχνικά έργο λόγω της περιοχής με ορεινό ανάγλυφο.
Share Copy Link
RE+D magazine
01.09.2025

Χρειάστηκε να περάσουν περίπου δύο χρόνια από τον Φεβρουάριο του 2024 που η ΑΒΑΞ πλειοδότησε στο διαγωνισμό για να ξεκινήσουν στο τέλος του 2025 οι χωματουργικές εργασίες για την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Ιωάννινα - Κακαβιά που αποτελεί την επέκταση της Ιονίας Οδού, όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Δημήτρης Αναγνώπουλος στο ΑΠΕ - ΜΠΕ

Το έργο αφορά στην κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου μήκος περίπου 70 χιλιόμετρων που θα συνδέει την Ιονία Οδό, αλλά και την Εγνατία Οδό, μέσω της πόλης των Ιωαννίνων με το Καλπάκι και τα Ζαγοροχώρια και θα φτάνει μέχρι την Κακαβιά και τον μεθοριακό σταθμό Ελλάδος-Αλβανίας.

Συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:

Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. 

Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.

Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά.

Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Ο προϋπολογισμός του έργου με τον ΦΠΑ είναι €310 εκατ. ενώ στην σύμβαση περιλαμβάνονται και επιπλέον €76 εκατ. ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωάννινων. Συνολικά το κόστος ανέρχεται σε €386 εκατ.. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι ο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η χρηματοδότηση του γίνεται από το Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ 2021-2027).

Στην παρούσα φάση έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος, έχει υποβληθεί και εγκριθεί το Πρόγραμμα Ποιότητας Έργου, έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του έργου καθώς και η εκτέλεση του εγκεκριμένου γεωτεχνικού προγράμματος εργασιών. Σε εξέλιξη είναι η εκπόνηση, ο έλεγχος και οι εγκρίσεις των οριστικών μελετών του έργου σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου και το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Τέλος, αναμένεται η σχετική παρακατάθεση αποζημίωσης των θιγομένων ιδιοκτησιών ενώ η εκτιμώμενη έναρξη των χωματουργικών εργασιών είναι έως το τέλος του έτους.

Πρόκειται για ένα έργο διασυνοριακής σημασίας για τη χώρα, καθώς ουσιαστικά επεκτείνει και συνδέει τους δύο μεγάλους αυτοκινητόδρομους που διατρέχουν σήμερα τη Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα, την Ιονία Οδό και την Εγνατία Οδό φτάνοντας μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα.