Το 2024 ξεκινά η κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο
Το 2024 ξεκινά η κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο

Το 2024 ξεκινά η κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο

Χρονιά προκλήσεων αλλά και ανάπτυξης για την εταιρεία το 2023. Σε ποιες επενδύσεις προχώρησε.
Ειρήνη Θεοφανίδου
12.12.2023

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η επένδυση της Goldair στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο με τις τελικές μελέτες του έργου να βρίσκονται σε φάση πλήρους ολοκλήρωσης και τον φάκελο αδειοδότησης του κέντρου στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Οπως αναφέρει η εταιρεία εντός του 2024 θα εκκινήσει και το κατασκευαστικό έργο της μεγαλύτερης επένδυσης στον χώρο των logistics στην Ελλάδα, και το δεύτερο μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο εν γένει στην Αττική, μετά το Ελληνικό. 

Σημειώνεται οτι το Θριάσιο Ι, όπως συνήθως ονομάζεται η έκταση των 588 στρ. της ΓΑΙΑΟΣΕ, του οποίου η τροποποιημένη σύμβαση κυρώθηκε πριν από ένα χρόνο περίπου από την Βουλή θα βάλει τις βάσεις για τη δημιουργία του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα σε συνδυασμό με το όμορο ακίνητο του ΟΣΕ, έκτασης 1.450 στρ.

Θα περιλαμβάνει αποθήκες, θα διαθέτει σύγχρονες υποδομές, οδικά δίκτυα, καθώς και σιδηροδρομική σύνδεση στη νότια πλευρά εντός του πάρκου, την οποία θα κατασκευάσει ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή. Επίσης, αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών , υγειονομικές υπηρεσίες. 

Η ανάδοχος κοινοπραξία Goldair - ETBA ΒΙΠΕ προβλέπεται πως θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.

Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο θα γίνει το μεγαλύτερο του είδους του στα Βαλκάνια και θα προωθήσει τις εμπορευματικές μεταφορές της χώρας και το σχέδιο για ανάδειξή της σε μεγάλο κόμβο ανάμεσα σε Ευρώπη, Ασία και Ευρώπη. Η σημαντικότερη καινοτομία του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου είναι η διασύνδεσή του με όλα τα δίκτυα μεταφοράς: Το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο

Με την ολοκλήρωσή του το Κέντρο φιλοδοξεί να καταστήσει την Ελλάδα ως το επίκεντρο των συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σύμφωνα με την Goldair τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ΘΕΚ θα προσδώσουν νέα δυναμική στον τομέα των logistics στην Αττική, ενώ το κέντρο θα μπορεί να εξυπηρετήσει ένα ευρύ φάσμα διεθνούς και ευρωπαϊκού πελατολογίου με αυξημένες και ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθιστώντας την χώρα μας πόλο έλξης σύνθετων δραστηριοτήτων στον τομέα των διαμεταφορών και της ελαφράς μεταποίησης.

Οι επενδύσεις  

Στον τομέα των υπηρεσιών μεταφοράς & logistics, o όμιλος Goldair Cargo το 2023 διατήρησε σταθερό τον αριθμό των αποστολών που διακίνησε και το συνολικό όγκο φορτίων που διαχειρίστηκε, παρόλη την μειωμένη διαθεσιμότητα σε μεταφορικά μέσα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και της μεγάλης έλλειψης οδηγών στην Ευρώπη. Η εταιρία, όπως εξηγεί στον απολογισμό της,  κατάφερε εφέτος να διατηρήσει την κερδοφορία της παρά την μεγάλη αύξηση του κόστους καυσίμων και ενέργειας, εφαρμόζοντας συνετή διαχείριση, αξιοποιώντας παράλληλα εργαλεία όπως η ψηφιοποίηση και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, με βασικό γνώμονα την διατήρηση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και την απρόσκοπτη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Aspropyrgos Logistics Park.jpg

Την ίδια χρονιά ολοκλήρωσε την επένδυση και λειτουργία της νέας αποθήκης έκτασης 4.000 τ.μ. στην ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου Κρήτης, διευρύνοντας έτσι τις υπηρεσίες που παρέχει προς τους πελάτες της και ενισχύοντας τον κύκλο εργασιών της, ενώ παράλληλα, προχώρησε στην αγορά νέας, σύγχρονης, στεγασμένης αποθηκευτικής εγκατάστασης στον Ασπρόπυργο Αττικής, έκτασης 14.000 τ.μ., μια επένδυση ύψους €13.000.000. Σημειώνεται, τέλος, ότι και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών η εταιρία Rail CL-Goldair, επέδειξε σταθερότητα στα οικονομικά της αποτελέσματα, κυρίως από τον κλάδο των Logistics.

Η πορεία της Goldair Handling 

Μεικτή εικόνα παρουσίασαν οι πτήσεις στα 3 διεθνή αεροδρόμια που δραστηριοποιείται η Goldair Handling στη Βουλγαρία, με αύξηση της κίνησης στη Σόφια (+14% σε σχέση με το 2022) και στον αντίποδα μείωση στους εποχικούς σταθμούς της Βάρνας και του Μπουργκάς, (-35% σε σχέση με το 2022), γεγονός που οφείλεται στη συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία. Οπως αναφέρει η εταιρείας στην Κύπρο, η Goldair Handling προχώρησε στην εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της LGS Handling, μετονομάζοντας πλέον την εταιρεία σε Goldair Handling Cyprus, ασκώντας πλέον η ίδια την διοίκηση της εταιρείας. Επίσης, στη Ζυρίχη, η εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) ενισχύθηκε (+5%) συγκριτικά με το 2019, ωστόσο σε σχέση με το 2022 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση (+36%). Στην Ινδία, η Goldair Handling διατηρεί την παρουσία της σε 2 αεροδρόμια (Bagdogra & Udaipur) μέσω της κοινοπραξίας Goldair-LAS, διευρύνοντας το μερίδιο αγοράς στα εν λόγω αεροδρόμια με νέους πελάτες.

Η εταιρεία πραγματοποίησε την είσοδό της στην Σερβία και συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο του Βελιγραδίου, Nikola Tesla, μέσω της θυγατρικής Goldair Handling Serbia, κατόπιν της πρόσφατης σχετικής αδειοδότησης, με ημερομηνία έναρξης λειτουργειών την 20η Δεκεμβρίου 2023.

Όσον αφορά, στο επενδυτικό πλάνο ανανέωσης του στόλου του επίγειου εξοπλισμού, η Goldair Handling πραγματοποίησε μια σημαντική επένδυση ύψους 11.000.000€, με την παραγγελία νέων λεωφορείων και εφοδίων πίστας, που στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν βιώσιμες πηγές ενέργειας για την λειτουργία τους. Μέσα στο 2023, εγκαινίασε το νέο Lounge στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, ενώ υπό ανάπτυξη βρίσκεται το νέο Lounge στο αεροδρόμιο της Ρόδου. Σε ανακαίνιση προχώρησε, τέλος, και στα Lounges στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (Εντός Σένγκεν) και στο αεροδρόμιο της Μύκονου.