Πάνω από €1,062 δισ. μπήκαν στα ταμεία από διοργάνωση εκθέσεων. Διαθέσιμα μόλις 147.000 τμ στην Ελλάδα
 Πάνω από €1,062 δισ. μπήκαν στα ταμεία από διοργάνωση εκθέσεων. Διαθέσιμα μόλις 147.000 τμ στην Ελλάδα

Πάνω από €1,062 δισ. μπήκαν στα ταμεία από διοργάνωση εκθέσεων. Διαθέσιμα μόλις 147.000 τμ στην Ελλάδα

Το αναφέρει μελέτη της Oxford Economics και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας
RE+D magazine
15.02.2024

Έσοδα σχεδόν €500 εκατ. από επισκέπτες, εκθέτες και πρόσθετες δαπάνες που σχετίζονται με εκθέσεις, περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας και συνεισφορά €246 εκατ. στο ΑΕΠ της Ελλάδας, ήταν η άμεση συμβολή του εκθεσιακού κλάδου στην ελληνική οικονομία το 2022, χρονιά ανάκαμψης από την πανδημία του κορονοϊού.

Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα μεγέθη της συνολικής συμβολής του στην οικονομία της χώρας τη συγκεκριμένη χρονιά, με έσοδα (άμεσα, έμμεσα και προκαλούμενα) της τάξης του €1,062 δισ. συμβολή €499 εκατ. στο ΑΕΠ και υποστήριξη 8.400 θέσεων εργασίας, που καταδεικνύουν τη δυναμική του κλάδου των εκθέσεων στην Ελλάδα.

Άμεσες δαπάνες και θέσεις εργασίας θεωρούνται όσες εμπλέκονται άμεσα στον σχεδιασμό και τη διοργάνωση των εκθέσεων, στην μετακίνηση των συμμετεχόντων και των εκθετών, καθώς και από άλλες δαπάνες που σχετίζονται με την εκάστοτε έκθεση. Οι άμεσες επιδράσεις δεν περιλαμβάνουν την οικονομική δραστηριότητα που διεξάγεται μεταξύ εκθετών και επισκεπτών.

Ως έμμεσες επιδράσεις θεωρούνται οι επιδράσεις του κλάδου σε δευτερογενείς και περιφερειακούς προμηθευτικούς κλάδους, που αναφέρονται επίσης ως επιδράσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού. Για παράδειγμα, οι εγκαταστάσεις στις οποίες πραγματοποιούνται εκθέσεις απαιτούν τροφοδοσία με ενέργεια και προϊόντα τροφίμων. Επίσης, πολλοί εκθεσιακοί χώροι συνάπτουν συμβάσεις με εξειδικευμένους παρόχους υπηρεσιών, όπως marketing, συντήρηση εξοπλισμού, καθαρισμός, τεχνολογική υποστήριξη, λογιστική και νομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Αυτά είναι παραδείγματα έμμεσων επιδράσεων.

Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στη μελέτη της Oxford Economics για τη συμβολή των εκθέσεων στην ελληνική οικονομία, η οποία παρουσιάστηκε από τον Σύνδεσμο Οργανωτών και Κατασκευαστών Εκθέσεων Ελλάδος (ΣΟΚΕΕ).

Με βάση τα στοιχεία της μελέτης, το 2022 οι εκθέσεις στην Ελλάδα «κάλυψαν» περίπου 480.000 τετραγωνικά μέτρα χώρου, ενώ με βάση τη συνολική οικονομική επίπτωση των €1,062 δισ. και τη συνολική εκθεσιακή χωρητικότητα 147.500 τ.μ. της Ελλάδας (όπως αναφέρεται στον Παγκόσμιο Χάρτη Χώρων της UFI), τα συνολικά έσοδα ανά τετραγωνικό μέτρο χωρητικότητας ανήλθαν σε περίπου €7.200.

Oι άμεσες δαπάνες ανά τετραγωνικό μέτρο χωρητικότητας του χώρου ανήλθε σε €3.400 τη στιγμή που ο μέση άμεση δαπάνη ανά τετραγωνικό μέτρο χωρητικότητας χώρου σε όλη την Ευρώπη ανήλθε σε €2.500 το 2022.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του UFI (παγκόσμιος σύνδεσμος διοργανωτών εμπορικών εκθέσεων) συνολικά παγκοσμίως διατίθενται 1425 εκθεσιακοί χώροι και 42,1 εκατ τμ 

Οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στην Ευρώπη και ακολουθούν οι ασιατικές χώρες και η Βόρεια Αμερική 

Screen Shot 2024-02-15 at 08.51.05.png

Στην Ευρώπη οι περισσότεροι εκθεσιακοί χώροι βρίσκονται στην Γερμανία

Screen Shot 2024-02-15 at 08.52.09.png

Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο εκθεσιακό κέντρο είναι στην Θεσσαλονίκη με 62.000 τμ και ακολουθεί το Metropolitan Εxpo στην Αθήνα με 45.850 τμ και το MEC στην Παιανία με 12.000 τμ η HELEXPO στο Μαρούσι με 8.000 τμ το εκθεσιακό κέντρο Περιστερίου 7.900 τμ το Διεθνές εκθεσιακό κέντρο της Κρήτης 6.500 τμ και το Ρόδος Παλάς με 5.000 τμ εκθεσιακό χώρο.