Μάρκετινγκ και Logistics «κλειδιά» για την επιτυχία μιας επιχείρησης
Μάρκετινγκ και Logistics «κλειδιά» για την επιτυχία μιας επιχείρησης

Μάρκετινγκ και Logistics «κλειδιά» για την επιτυχία μιας επιχείρησης

RE+D magazine
14.03.2024

Η ποιότητα και μορφή της συνύπαρξής στους σημαντικούς τομείς του μάρκετινγκ και του logistic, μπορεί είτε να "απογειώσει" την κερδοφορία μιας επιχείρισηςη αλλά και την δημοφιλία της σε σχέση με τους πελάτες της.

Τα παραπάνω τόνισαν οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη η Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (πρώην ΙΙΕΚ) της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (ΑΓΣ) και το Perrotis College. Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, θέση αποτέλεσε ότι ακόμη στη χώρα μας επικρατεί μια στρεβλή εικόνα για το μάρκετινγκ, η οποία πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα όπως τονίστηκε, ενώ σε ό,τι αφορά στα Logistics, ναι μεν σημειώνονται άλματα, όμως μένει ακόμη μακρύς δρόμος να διανυθεί.

'Αλλωστε, κοινή θέση όλων των συμμετεχόντων, αποτέλεσε ότι το Marketing και τα Logistics βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι και η οικονομική τους σημασία αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, αφού συνεπεία και της σημαντικής αύξησης του πληθυσμού παγκοσμίως, οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν τρόπους να παράγουν και να παραδίδουν τα προϊόντα τους με αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο και έγκαιρα, συνυπολογίζοντας μάλιστα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αναδεικνύεται σε κύρια ανησυχία.

Τη σημασία της ηθικής στο μάρκετινγκ, αλλά και της βαρύτητας των Logistics, υπογράμμισε στο σύντομο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής και του Perrotis College, Dr. Jeff Landsdale, τονίζοντας ότι με βάση τις εκτιμήσεις που διατυπώνονται το 2048 ο πλανήτης γη θα φιλοξενεί 9 δισ. άτομα, έναντι των 8 δισ. σήμερα, 7 δισ. το 2012 και 2,5 δισ. το 1950. «Από μάρκετινγκ οι ελληνικές επιχειρήσεις πάνε πολύ καλά και στα Logistics, ενώ έχουν γίνει άλματα, με τις οδικές μεταφορές προϊόντων να κυριαρχούν, ωστόσο το γεγονός ότι μόλις το 1,5% των μεταφορών γίνονται μέσω σιδηροδρόμου, καθιστά σαφές ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στη χώρα μας», επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ, Σιμεών Διαμαντίδης. Βέβαια, όπως έσπευσε να προσθέσει, με βάση τα δημόσια έργα που εκτελούνται σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των Logistics στη χώρα μας, αλλά και συνεπεία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που αναλαμβάνεται έντονα στο συγκεκριμένο πεδίο, «τα επόμενα χρόνια ο κλάδος των Logistics στην Ελλάδα θα γνωρίσει τεράστια ανάπτυξη». 

Μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες καταφέρνουν σπουδαία επιτεύγματα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον και υπενθύμισε ότι το 2023 πέτυχαν νέο ρεκόρ εξαγωγών, και αυτές ανήλθαν στα 100 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 50% του ΑΕΠ. Φέτος, όπως πρόσθεσε, μπορεί τον Ιανουάριο να σημειώθηκε πτώση της τάξης του 11% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, «όμως αυτές των τροφίμων "έτρεξαν" με θετικό ρυθμό 10%». 

Τελος, ως τις πιο απαραίτητες επιχειρηματικές λειτουργίες για την βιωσιμότητα μιας εταιρείας χαρακτήρισε τα μάρκετινγκ και Logistics ο 'Α αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, τονίζοντας ότι πρόκειται για δύο «εργαλεία» που πλέον έχουν φύγει από το επίπεδο της απλής τέχνης και έχουν περάσει στο επιστημονικό. Μεταξύ άλλων, σημείωσε δε ότι όσο και να αναπτύσσεται η τεχνολογία τα πεδία των μάρκετινγκ και Logistics θα αποτελούν πάντα τους βασικούς πρωταγωνιστές σε κάθε επιχείρηση.