Η πρόοδος στο Μετρο Θεσσαλονίκης υπερβαίνει το 90%
Η πρόοδος στο Μετρο Θεσσαλονίκης υπερβαίνει το 90%

Η πρόοδος στο Μετρο Θεσσαλονίκης υπερβαίνει το 90%

"Έτοιμες οι κυλιόμενες σκάλες που οδηγούν στο μετρό, το 2023 το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες" λέει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
RE+D magazine
29.03.2022

Με ταχύτατο ρυθμό προχωρά η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης με την πρόοδο του έργου να υπερβαίνει σε αυτή τη φάση το 90%.

Οπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος με τις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού «Αγίας Σοφίας»  ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στους 12 από τους 13 συνολικά σταθμούς του έργου της βασικής γραμμής.

Όπως διευκρίνισε ο ίδιος «η πιο σημαντική διαδικασία που γίνεται σήμερα και σε διαρκή βάση, είναι οι υπόγειες δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών του μετρό, γεγονός που μας επιτρέπει και τη διενέργεια των σχετικών ρυθμίσεων των συστημάτων».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ Ταχιάος, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι το 2023 το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες.

Οι 18 συρμοί που παραλήφθηκαν και θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως και το σταθμό Νέας Ελβετίας, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών.

Τονίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί από τη Hitachi Rail, θυγατρική της Hitachi, η οποία είναι και μέλος της κοινοπραξίας εργολάβου της βασικής γραμμής του μετρό. Tο μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί αυτόματες, χωρίς οδηγούς (driverless),τετράδυμες αυτοκινητάμαξες τεσσάρων βαγονιών, μήκους περίπου 51,5 μέτρων. Ο κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών.

Αναλυτικά το έργο

Yπενθυμίζεται ότι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνει:

-13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)

-9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς

-18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων

-Θα έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς: 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση -Θα διαθέτει αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας

-Θα υπάρχει σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος σηματοδότησης

-Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.