Γιατί βλέπουν μόνο άνοδο των τιμών οι Marriott, Hilton και Hyatt
Γιατί βλέπουν μόνο άνοδο των τιμών οι Marriott, Hilton και Hyatt

Γιατί βλέπουν μόνο άνοδο των τιμών οι Marriott, Hilton και Hyatt

Παραμένει "αγκάθι" ο πληθωρισμός αλλά και τα αυξημένα κόστη.
Ειρήνη Θεοφανίδου
14.06.2022

Παρά τον υψηλό πληθωρισμό, την άμβλυνση της οικονομίας και τους φόβους για ύφεση, η ξενοδοχειακή βιομηχανία δεν βλέπει καμία επιβράδυνση.

Ακριβώς το αντίθετο, με τον CEO της Hilton, Chris Nassetta, να προβλέπει ότι η κορυφαία αλυσίδα ξενοδοχείων «θα έχει την πιο μεγάλη σαιζόν που έχει δει ποτέ στην 103χρονη ιστορία της εφέτος το καλοκαίρι».

Λίγοι κλάδοι επλήγησαν τόσο σκληρά όσο ο ταξιδιωτικός από την πανδημία Covid-19, η οποία περιόρισε όλα τα σχέδια για ταξίδια αναψυχής και επαγγελματικά.  Αλλά καθώς τα ποσοστά εμβολιασμού ανέβαιναν και οι περιορισμοί χαλάρωναν οι ταξιδιώτες επέστρεψαν. Τον Μάιο, οι παγκόσμιες πτήσεις τόσο για αναψυχή όσο και για επιχειρηματικά ταξίδια ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας.

Όμως, ενώ αυτό συνεπάγεται κόστος, λόγω του υψηλού επιπέδου ζήτησης από τους συνταξιδιώτες και άλλων πληθωριστικών πιέσεων, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εξακολουθούν να πιστεύουν ότι υπάρχει περιθώριο περαιτέρω αύξησης των τιμών. 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Marriott, Tony Capuano, δήλωσε ότι τα έσοδα της εταιρείας ανά διαθέσιμο δωμάτιο, που μετρά την απόδοση του ξενοδοχείου, αυξήθηκαν περίπου 25% το 2022 σε σύγκριση με το 2019. Στο χαρτοφυλάκιο πολυτελείας της Marriott, το οποίο περιλαμβάνει ξενοδοχεία όπως τα JW Marriott, Ritz-Carlton και St. Regis, καταγράφεται αύξηση σχεδόν 30% στα ποσοστά του α' τριμήνου του 2022 σε σύγκριση με το 2019. 

Ενώ άλλες χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα έχουν από καιρό άρει τις απαιτήσεις τους, οι ΗΠΑ εξακολουθούν να απαιτούν από τους ταξιδιώτες να προσκομίζουν απόδειξη αρνητικού τεστ Covid-19 την ημέρα πριν επιβιβαστούν σε πτήση με προορισμό τις ΗΠΑ, ανεξάρτητα από το καθεστώς εμβολιασμού τους. Ήταν μια από τις τελευταίες χώρες που εξακολουθούσαν να εφαρμόζουν έναν τέτοιο κανόνα. Στελέχη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας είχαν υποστηρίξει ότι ο περιορισμός είχε πλήξει τη διεθνή ταξιδιωτική ζήτηση. «Η απαίτηση των τεστ κατά του Covid πριν από την αναχώρηση δημιουργεί αβεβαιότητα για τους ταξιδιώτες, ένα ακόμη εμπόδιο που μπορεί να τους οδηγήσει να επιλέξουν έναν προορισμό με λιγότερες απαιτήσεις», δήλωσε ο Capuano σε δήλωση στο Seema Mody του CNBC.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hyatt, Mark Hoplamazian, δήλωσε στο «Squawk on the Street» ότι οι ξένοι ταξιδιώτες στις ΗΠΑ ξοδεύουν πολύ περισσότερα από τους εγχώριους ταξιδιώτες και ότι οι απαιτήσεις των τεστ κατά του Covid «δημιουργούσαν προβλήματα». Αλλά ακόμη και χωρίς αυτούς που έχουν βάλει στον... "πάγο" τα ταξίδια τους λόγω των αυστηρότερων μέτρων, η ζήτηση παραμένει υψηλή.  

Ο Keith Barr, Διευθύνων Σύμβουλος της IHG Hotels & Resorts, που κατέχει εμπορικά σήματα όπως το InterContinental και το Holiday Inn, δήλωσε ότι αναμένει ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται για το υπόλοιπο του έτους καθώς ο κλάδος έχει μπει σιγά σιγά στην "κανονικότητα" μετά την πανδημία. Αυτό πιθανότατα θα έχει ως αποτέλεσμα νέες αυξήσεις των τιμών, καθώς ο πληθωρισμός και τα άλλα υψηλά κόστη θα ληφθούν υπόψη περαιτέρω. 

«Η ζήτηση είναι τόσο ισχυρή… έχουμε τη δυνατότητα να τιμολογούμε, αλλά στην πραγματικότητα, δεν έχουμε καν συμβαδίσει με τον πληθωρισμό», δήλωσε ο Barr στο «Closing Bell». 

Αυτές οι τιμές πιθανότατα θα αυξηθούν μόνο καθώς θα υπάρξει «πολύ μικρή σταδιακή νέα δυναμικότητα που θα εισέλθει στον κλάδο», είπε ο Nassetta. «Οι νόμοι της προσφοράς και της ζήτησης, οι νόμοι της οικονομίας, συνεχίζουν να ισχύουν», είπε.