Παράταση στο διαγωνισμό του ΟΛΘ για την επέκταση της 6ης προβλήτας
Παράταση στο διαγωνισμό του ΟΛΘ για την επέκταση της 6ης προβλήτας

Παράταση στο διαγωνισμό του ΟΛΘ για την επέκταση της 6ης προβλήτας

Παράταση για τις 5 Φεβρουαρίου 2021 πήρε ο διαγωνισμός για την επέκταση της 6ης προβλήτας που "τρέχει" ο ΟΛΘ.
Ειρήνη Θεοφανίδου
13.01.2021

Στην β' φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει έξι επενδυτικά σχήματα που θα κληθούν να υποβάλουν οικονομικές και τεχνικές προσφορές.

 

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας η απόφαση ελήφθη ομόφωνα από την διοίκηση του ΟΛΘ μετά από απαίτηση των επενδυτών με "φόντο" τις έκτακτες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία του κορονοϊού.

Στην β' φάση του διαγωνισμού τα έξι επενδυτικά σχήματα που είχαν επιλεχθεί μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου, και συγκεκριμένα οι: 1. Κοινοπραξία TERNA SA - EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE, 2. ARCHIRODON GROUP NV, 3. Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA - INTERCANTIERI VITTADELLO SPA-SALES SPA, 4.Κοινοπραξία MYTILINAIOS SA - ROVER MARITIME SL - HDK SA, 5. Κοινοπραξία AVAX SA - ETERMAR SA - NV BESIX SA και 6.Κοινοπρξία ACCIONA CONSTRUCCION SA - DREDGING INTERNATIONAL NV,  θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές, βάσει της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών.

Το έργο αποτελεί μέρος του πακέτου των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η εταιρεία, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε, ενώ εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη διεθνή λιμενική αγορά.

Κι αυτό διότι το λιμάνι θα μπορεί πλέον να υποδέχεται και να να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

Σύμφωνα με την εταιρεία οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου επέκτασης περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7 μέτρων, τη δημιουργία πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Υπενθυμίζεται ότι η χερσαία ζώνη του λιμένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, έξι προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις. Είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατομμυρίων κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του