Ανάμεσα τους η Αττική Οδός η οποία αποτελεί ίσως το πιο γνωστό έργο παραχώρησης στη χώρα, καθώς εξυπηρετεί εκατομμύρια μετακινήσεις ετησίως στην πρωτεύουσα. Τον Σεπτέμβριο του 2024 υπογράφηκε η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης, με τίμημα που ανήλθε σε €3,27 δισ., γεγονός που την κατατάσσει ανάμεσα στις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Το έργο περιλαμβάνει το πλήρες δίκτυο των 70 χλμ. που λειτουργεί ήδη από το 2001, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω της θυγατρικής Νέα Αττική Οδός Α.Ε. (συμμετοχή 90%) αναλαμβάνει όχι μόνο τη λειτουργία, αλλά και την ολοκληρωμένη συντήρηση του έργου έως το 2049. Σημαντικό μέρος της σύμβασης αφορά έργα ειδικής συντήρησης αξίας €51,2 εκατ., τα οποία θα υλοποιήσει η ΤΕΡΝΑ, διασφαλίζοντας την ποιοτική αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου.
Εγνατία Οδός: Ο κεντρικός άξονας της Βόρειας Ελλάδας
Τον Μάρτιο του 2024, ο Όμιλος υπέγραψε τη σύμβαση παραχώρησης για την Εγνατία Οδό, τον μεγαλύτερο σε μήκος αυτοκινητόδρομο της χώρας. Το έργο περιλαμβάνει 658 χλμ. κεντρικού άξονα και τρεις καθέτους άξονες συνολικού μήκους 225 χλμ., που συνδέουν την Ελλάδα με την Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία. Η διάρκεια της παραχώρησης είναι 35 έτη, με συνολικό τίμημα €1,513 δισ. Το έργο αναμένεται να αποφέρει σταθερά έσοδα, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει πρόσθετες εργασίες βαριάς συντήρησης και αναβάθμισης ύψους €650 εκατ. μέσα στην πρώτη πενταετία. Στρατηγικά, η Εγνατία Οδός αποτελεί κομβικό έργο για τις διεθνείς μεταφορές, καθώς εντάσσεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (TEN-T), συνδέοντας τη Δυτική Ελλάδα με τα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Νέα Οδός: Η Ιόνια Οδός και τα τμήματα του ΠΑΘΕ
Η Νέα Οδός, 100% θυγατρική του Ομίλου, έχει αναλάβει από το 2007 τη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση ενός από τα σημαντικότερα έργα υποδομής στη χώρα. Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει την Ιόνια Οδό, μήκους 196 χλμ. από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα, τμήμα του ΠΑΘΕ μήκους 170 χλμ. από την Αθήνα έως τον Μαλιακό, καθώς και τον συνδετήριο κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα, μήκους 11 χλμ. Το συνολικό μήκος του έργου ανέρχεται σε 377 χλμ., τα οποία παραδόθηκαν σταδιακά και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία από το 2018. Η διάρκεια της παραχώρησης εκτείνεται έως το 2037, με δυνατότητα παράτασης.
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)
Ο Ε65 αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας, καθώς συνδέει τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό, διευκολύνοντας τη σύνδεση της Στερεάς Ελλάδας με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία. Η παραχώρηση, διάρκειας 30 ετών, υπογράφηκε το 2007 και περιλαμβάνει τμήμα μήκους 182 χλμ. περίπου. Ήδη έχουν παραδοθεί 136 χλμ. σε κυκλοφορία, ενώ η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος, μήκους 45,5 χλμ. από την Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό, έχει οριστεί για τον Μάρτιο του 2026. Παράλληλα, περιλαμβάνει και το τμήμα Σκάρφεια – Ράχες του ΠΑΘΕ, μήκους 57 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τα βόρεια και νότια τμήματα του Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα και Γρεβενά – Εγνατία), η χρηματοδότηση καλύπτεται εξ ολοκλήρου από δημόσιους πόρους, χωρίς πρόβλεψη απόδοσης για τον παραχωρησιούχο, γεγονός που υπογραμμίζει τη συμβολή του έργου στην εθνική στρατηγική ανάπτυξης.
Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): Το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης της δεκαετίας
Στην Κρήτη, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρωταγωνιστεί με δύο διαφορετικά έργα που αφορούν τον ΒΟΑΚ. Το πρώτο, στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, υπογράφηκε τον Μάιο του 2025, έχει διάρκεια 35 ετών και συνολικό προϋπολογισμό €1,57 δισ., με δυνατότητα επέκτασης στο τμήμα Κίσσαμος – Χανιά. Το έργο υλοποιείται από τη θυγατρική «Δίκταιον Παραχωρήσεις» και αφορά τόσο τη μελέτη και κατασκευή όσο και τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου.
Το δεύτερο έργο αφορά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22 χλμ., το οποίο αναπτύσσεται μέσω ΣΔΙΤ από την «Πασιφάη Οδός Α.Ε.», με συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά 55%. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 30 έτη, με προϋπολογισμό €240 εκατ., και η ολοκλήρωσή του εκτιμάται το 2028. Και τα δύο έργα αποτελούν κρίσιμα βήματα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την ενίσχυση της τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης της Κρήτης, όπου οι υπάρχουσες υποδομές δεν ανταποκρίνονται πλέον στις ανάγκες του νησιού.
Ολυμπία Οδός
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με ποσοστό 20,48% στην Ολυμπία Οδό, το έργο που συνδέει την Ελευσίνα με την Τσακώνα, μέσω Κορίνθου, Πάτρας και Πύργου. Συνολικά, το μήκος του αυτοκινητοδρόμου ξεπερνά τα 200 χλμ. και έχει παραδοθεί σε κυκλοφορία το 2018. Το 2025 δόθηκαν σε χρήση νέα τμήματα 65 χλμ., ενώ έως το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν ακόμη 10 χλμ. Η παραχώρηση έχει διάρκεια έως το 2044, με την Ολυμπία Οδό να αποτελεί έναν από τους βασικούς αναπτυξιακούς άξονες της Δυτικής Ελλάδας, εξυπηρετώντας τόσο την εσωτερική κινητικότητα όσο και τις διεθνείς μεταφορές μέσω του λιμανιού της Πάτρας.