Στο Γουδή έφτασε ο μετροπόντικας της "πορτοκαλί" Γραμμής του Μετρό

Στο Γουδή έφτασε ο μετροπόντικας της "πορτοκαλί" Γραμμής του Μετρό

Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα της νέας γραμμής του Μετρό
RE+D magazine
09.02.2024

Έως και 20 μέτρα ημερησίως θα μπορούν να διανύουν κατά μέσο όρο τα μηχανήματα Tunnel BoringMachine (ΤΒΜ) οι "μετροπόντικες" δηλαδή που χρησιμοποιούνται για τη διάνοιξη των σηράγγων της "πορτοκαλί" Γραμμής 4, επενδύοντας παράλληλα τη σήραγγα με ένα "δαχτυλίδι" επτά κομματιών πλάτους 1,5 μέτρου.

Τα παραπάνω ανέφερε η εταιρεία ΑΒΑΞ σε δημοσιογραφική παρουσίαση κατασκευής της Γραμμής 4 – «Άλσος Βεΐκου-Γουδή»,του Μετρό της Αθήνας, που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο "Κατεχάκη". 

METRO4-ab.jpg

Ο Μετροπόντικας από το φρέαρ Κατεχάκη όπου ξεκίνησε έχει προχωρήσει ήδη περίπου 700 μέτρα από τα 5 χλμ, και οδεύει προς τον σταθμό ΓΟΥΔΗ. Στον σταθμό δεν υπάρχει έτοιμο όρυγμα όπως και στους περισσότερους σταθμούς καθώς μόνο 5 από τους συνολικά 15 έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες και έχουν παραδοθεί οι μελέτες στην κατασκευάστρια κοινοπραξία. 

Σύμφωνα με την ΑΒΑΞ η ΕΡΕΤΒΟ (έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες), έχει παραδώσει στην κοινοπραξία μέχρι τώρα τους σταθμούς Κολωνάκι και Δικαστήρια, Ακαδημία, Άλσος Βεΐκου και Γαλάτσι. Με δεδομένη αυτή την καθυστέρηση θεωρείται δύσκολο το έργο να έχει ολοκληρωθεί στο συμβατικό χρόνο δηλαδή το καλοκαίρι του 2029.

Σε τελικό στάδιο βρίσκεται και η προετοιμασία του έτερου "μετροπόντικα" και εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να ξεκινήσει η διάνοιξη και από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι. Τα δύο ΤΒΝ μηχανήματα «Αθηνά», και «Νίκη» θα συναντηθούν στο σταθμό του Ευαγγελισμού σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα.

Σε πρώτη φάση θα κατασκευαστεί τμήμα μήκους περίπου 13 χλμ από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Το τμήμα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Θα κατασκευαστεί επίσης ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Τέλος θα κατασκευαστούν δύο επισταθμοί γραμμής πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφόρο Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη), για την εναπόθεση των νέων συρμών, τον καθαρισμό και τη συντήρησή τους.

Ακολουθούν:

  • Το τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
  • Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
  • Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
  • Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Ανάδοχος για το τμήμα από το Άλσος Βεϊκου- Γουδή προϋπολογισμού € 1.510.000.000 είναι η κοινοπραξία των εταιριών ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM