Στις επώνυμες κατοικίες εστιάζουν οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι
Στις επώνυμες κατοικίες εστιάζουν οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι

Στις επώνυμες κατοικίες εστιάζουν οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι

Μεγάλη η ζήτηση από επενδυτές και μικρό το ρίσκο για τις εταιρίες διαχείρισης.
Ειρήνη Θεοφανίδου
13.10.2023

Οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι πειραματίζονται με ένα άλλο κομμάτι του κλάδου φιλοξενίας τις επώνυμες κατοικίες, καθώς σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου, έχουν υψηλότερη κερδοφορία και ζήτηση σε συνδυασμό με μικρότερο ρίσκο.

Καθώς όμως η ζήτηση για κατοικίες που μοιάζουν με ξενοδοχεία αυξάνεται, εταιρείες όπως η Marriott International και η Hilton επεκτείνουν ένα μοναδικό τμήμα: τις branded κατοικίες. Παραδοσιακά, οι πωλήσεις τέτοιων κατοικιών τύπου condo περιλαμβάνονταν στο πλαίσιο της ανάπτυξης πολυτελών ξενοδοχείων "οδηγώντας" τη συνολική χρηματοδότηση του έργου, λόγω της ελκυστικότητάς τους από επενδυτές που είτε ενδιαφέρονταν να επενδύσουν σε εξοχικές κατοικίες είτε σε διεθνή ακίνητα.

«Είναι ένα μοντέλο που λειτουργεί σε πολλά επίπεδα», δήλωσε σύμφωνα με το HNR Hotel News ο Riyan Itani, διευθυντής και ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Global Branded Residences Ltd. «Οι κατοικίες με επωνυμία ξενοδοχείων καθοδηγούνται ουσιαστικά από την αγορά στην οποία βρίσκονται», είπε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια συζήτησης στο Ετήσιο Συνέδριο της Διεθνούς Εταιρείας Συμβούλων Φιλοξενίας. Καθώς η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας των ξενοδοχείων αυξάνεται - ιδιαίτερα στον χώρο πολυτελείας μεταξύ των πλούσιων ταξιδιωτών - αυτό το αυτόνομο μοντέλο των branded κατοικιών από ξενοδοχειακούς ομίλους "απογειώνεται" ως επιλογή που μεγιστοποιεί τα οφέλη της επωνυμίας χωρίς τους κινδύνους ανάπτυξης ξενοδοχείων. 

Στο εξωτερικό τον "χορό" άνοιξε ο όμιλος Marriott σε αυτόνομες επώνυμες κατοικίες. Το πρώτο αυτόνομο Ritz-Carlton Residences άνοιξε το 2009 στο Inner Harbor της Βαλτιμόρης. Η ανάπτυξη έχει 192 μονάδες. Το μοντέλο δεν ήταν στόχος για την εταιρεία, αλλά προήλθε από τη ζήτηση πελατών και των developers ανέφεραν στελέχη της εταιρείας. 

Οι αναπτύξεις στην Ελλάδα

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ακινήτων στην παρούσα φάση πάνω από 1.000 οικιστικά ακίνητα αναπτύσσονται στην χώρα μας κυρίως στη νησιωτική Ελλάδα αλλά και στην "Αθηναϊκή Ριβιέρα". Η αρχή με το πιο γνωστό ίσως έργο γίνεται στο κέντρο της Αθήνας στις εγκαταστάσεις του πρώην ξενοδοχείου Hilton. Στο σημείο θα λειτουργήσουν από την Conrad, 55 κατοικίες αλλά και 280 δωμάτια και σουίτες. Πιο συγκεκριμένα, 37 κατοικίες αναπτύσσονται υπό τη φίρμα της Waldorf Astoria Residences και άλλες 18 κατοικίες, υπό το brand της Conrad Residences. Στα νότια προάστια στη μεγάλη ανάπλαση του Ελληνικού 

Λίγο πιο κάτω το επόμενο δίαστημα ξεκινά η λειτουργία του πολυτελούς ξενοδοχείου One&Only Aesthesis στα πρώην Αστέρια Γλυφάδας. Το θέρετρο που αναπτύσσει η Grivalia θα περιλαμβάνει 95 bungalows, ενώ θα υπάρχουν επίσης 18 κατοικίες, 2 βίλες και 14 One & Only Private Homes. Και μπορεί η εταιρεία να έχει βάλει στον "πάγο" την ανάπτυξη στους Πεταλιούς το Project όμως προβλέπει την κατασκευή 75 βιλών και 20 branded κατοικιών σε ένα εμβληματικό έργο πολυτελούς φιλοξενίας.

Η ΤΕΜΕΣ, συνεχίζει τα έργα επέκτασης στο Costa Navarino Residences όπου υπάρχουν πάνω από 100 κατοικίες που έχουν πουληθεί σε ποσοστό 90%, ενώ η Six Senses, το 2026 αναμένεται να λειτουργήσει στο Πόρτο Χέλι το ξενοδοχείο Six Senses Porto Heli, με 60 δωμάτια και σουίτες και 10 branded villas προς πώληση. 

Τέλος, υπό την 1 Hotel των SH Hotels & Resorts, θυγατρικής της Starwood Capital Group θα λειτουργήσει το Project της Mirum Hellas στην Ελουντα της Κρήτης που περιλαμβάνει στο σύνολό του 4 ξενοδοχεία, μαρίνα των 64 θέσεων αλλά και συνολικά 275 κατοικίες προς πώληση ή μίσθωση.