Στο πρώτο σκέλος, η βασική αλλαγή που φέρνει η νέα Οδηγία είναι η υποχρέωση των κρατών – μελών να απελευθερώσουν, τουλάχιστον για τις μεταφορικές επιχειρήσεις, τις «διασυνοριακές μισθώσεις» οχημάτων, δηλαδή τις μισθώσεις οχημάτων τα οποία έχουν τεθεί σε κυκλοφορία σε άλλο κράτος – μέλος, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των εν λόγω επιχειρήσεων.
Στο δεύτερο μέρος του Σχεδίου Νόμου ενσωματώνεται στην Εθνική Νομοθεσία η σχετική Οδηγία περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).
Η τρίτη ρύθμιση αφορά στην καλύτερη εκτέλεση κομβικών συγκοινωνιακών έργων υποδομής με την επιβεβλημένη διαχείριση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης που, προσωρινά, επιφέρουν αυτά τα έργα.
Τέλος, ενισχύεται η ασφάλεια των περιφερειακών αερολιμένων της χώρας, καθώς οι Κεντρικές Υπηρεσίες της ΥΠΑ εντάσσονται στους ως εν δυνάμει τροφοδότες μετακινούμενων υπαλλήλων, με σκοπό την κάλυψη κενών στα περιφερειακά αεροδρόμια αρμοδιότητας της ΥΠΑ.