Πως κινήθηκαν τα ξενοδοχεία της ΛΑΜΨΑ στο 9μηνο
Πως κινήθηκαν τα ξενοδοχεία της ΛΑΜΨΑ στο 9μηνο

Πως κινήθηκαν τα ξενοδοχεία της ΛΑΜΨΑ στο 9μηνο

RE+D magazine
16.12.2022

Αύξηση πωλήσεων της τάξης του 117,21% σημείωσε το Ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» στο εννέαμηνο της τρέχουσας χρήσης σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ενώ το Ξενοδοχείο «King George» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 202,20%.

Οπως ανακοίνωσε η εταιρεία ΛΑΜΨΑ Το ξενοδοχείο “Athens Capital” εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 124,26%. Το ξενοδοχείο «Sheraton Rhodes» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 151,17%. Όσον αφορά τα Ξενοδοχεία του Ομίλου στην Σερβία, το μεν «Hyatt Regency Belgrade» κατέγραψε αύξηση κατά 88,17%, το δε «Mercure Excelsior» αύξηση κατά 38,92%.

"Κατά τη διάρκεια του δεύτερου & του τρίτου τριμήνου του έτους, παρατηρήθηκε σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος, με αποτέλεσμα την σταδιακή επάνοδο της απωλεσθείσας δυναμικής των ξενοδοχείων σε επίπεδο εσόδων. Κατά την διάρκεια του Ιουνίου, έγινε σαφές ότι δυναμική αυτή ενισχύθηκε καταλυτικά, με αποτέλεσμα ήδη ο Όμιλος να βελτιώσει τα συνολικά του έσοδα σε επίπεδα υψηλότερα από την τελευταία αντίστοιχη περίοδο, πριν την κρίση της πανδημίας (2019). Παρόλα αυτά, σημαντικοί παράγοντες του μείγματος πωλήσεων, όπως ο συνεδριακός τουρισμός που έχει πληγεί σημαντικά λόγω του περιορισμού των μεγάλων συναθροίσεων, τα επαγγελματικά ταξίδια που έχουν υποκατασταθεί σχεδόν πλήρως από διαδικτυακή επικοινωνία καθώς και οι κρουαζιέρες που επίσης τροφοδοτούσαν τα ξενοδοχεία έχουν μόλις φέτος αρχίσει να επανακάμπτουν σταδιακά. Οι παραπάνω απώλειες, εξισορροπήθηκαν όμως από την μεγάλη αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό αναψυχής" λέει ο όμιλος σε ανακοίνωσή του.

Η πληρότητα των ξενοδοχείων 

H πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 77,87% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021 διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 65,1% έναντι 36,6% το 2021. Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 24,16% έναντι του 2021, φτάνοντας τα € 210,99 έναντι € 169,93 το 2021 και € 174,18 σε σχέση με το 2019. Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 120,85% (€ 137,30 έναντι € 62,17 του 2021).  

Screen Shot 2022-12-16 at 08.04.39.png

Οι αρνητικές επιπτώσεις όμως της ενεργειακής κρίσης στην κερδοφορία του Ομίλου είναι σημαντικές. 

Η αύξηση του κόστους ενέργειας της εταιρείας ήταν € 1,5 εκ. ή 133% σε σχέση με το 2021 και € 1,41 εκ. ή 123% σε σχέση με το 2019. Σημαντικές ήταν και οι αυξήσεις των τιμών σε μία σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα, υλικά κλπ) καθώς και των μεταφορικών εξόδων λόγω της υψηλής αύξησης της τιμής των καυσίμων. Τέλος, παρατηρείται αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας.