Αναφερόμενος στα δημοσιονομικά στοιχεία, ο υπουργός επισήμανε ότι το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αυξήθηκε εντός του 2025 κατά 500 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 1,18 δισ. ευρώ, ενώ για το 2026 προβλέπονται: 950 εκατ. ευρώ εθνικοί πόροι, 760 εκατ. ευρώ συγχρηματοδοτούμενοι πόροι, πάνω από 650 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με το συνολικό ύψος να διαμορφώνεται στα 2,36 δισ. ευρώ.
Ο κ. Δήμας έκανε εκτενή αναφορά στα μεγάλα έργα που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα–Πύργος, ο οποίος παραδόθηκε εντός του χρονοδιαγράμματος, τονίζοντας ότι τα μέτρα οδικής ασφάλειας που εφαρμόστηκαν στην παλιά εθνική οδό οδήγησαν σε μείωση των θανατηφόρων τροχαίων άνω του 80% και στον μηδενισμό των μετωπικών συγκρούσεων.
Τα ίδια μέτρα, όπως είπε, εφαρμόζονται ήδη και στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου βρίσκονται σε εξέλιξη εργοτάξια σε Χανιά, Ρέθυμνο και σύντομα στο Ηράκλειο. Παράλληλα, ανακοίνωσε την ενεργοποίηση της προαίρεσης για το τμήμα Χανιά–Κίσσαμος, επεκτείνοντας τον άξονα προς τα δυτικά. Στόχος, όπως τόνισε, είναι η ολοκλήρωση ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία. Για τα έργα αποκατάστασης λόγω της κακοκαιρίας «Daniel», ο υπουργός σημείωσε ότι ο προϋπολογισμός υπερβαίνει τα 1,3 δισ. ευρώ, με στόχο τη δημιουργία πιο ανθεκτικών και βιώσιμων υποδομών.
Μεταφορές, αστικές συγκοινωνίες και μετρό
Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε επίσης στην ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, επισημαίνοντας ότι προβλέπεται εκτεταμένος εκσυγχρονισμός σηράγγων, γεφυρών και οδοστρώματος, καθώς και η δημιουργία νέων σταθμών εξυπηρέτησης και χώρων αναψυχής.
Στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών, σημείωσε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει αντικατασταθεί σχεδόν τα 2/3 του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με σύγχρονα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα.
Για το μετρό Θεσσαλονίκης, έκανε λόγο για θεαματικά αποτελέσματα, με μείωση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης κατά 15%, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΚΕΤΑ, προαναγγέλλοντας ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθεί η επέκταση προς Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς.
Αναφερόμενος στον Ε65, ανακοίνωσε ότι το βόρειο τμήμα των 45 χιλιομέτρων θα δοθεί στην κυκλοφορία το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Μακεδονίας.
Συνολικά, όπως ανέφερε, βρίσκονται σε εξέλιξη πάνω από 65 οδικά έργα με προϋπολογισμό άνω των 3,5 δισ. ευρώ, καθώς και 51 υδραυλικά έργα σε όλη τη χώρα. Απαντώντας τέλος σε αιχμές της αντιπολίτευσης για την ασφάλεια των αερομεταφορών, ο υπουργός τόνισε ότι για πρώτη φορά υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο 360 σημείων σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναβάθμιση των συστημάτων αεροναυτιλίας, υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα και τεκμηρίωση.