Το έργο αποτελεί Υποχρεωτική Επένδυση βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε., και θεωρείται κομβικής σημασίας για την ενίσχυση της δυναμικότητας του λιμένα και τη μετατροπή του σε περιφερειακό διαμετακομιστικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η κατασκευή του έργου, για το οποίο ο διαγωνισμός είχε επαναπροκηρυχθεί τον Νοέμβριο του 2023, υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει 36 μήνες από τη στιγμή της ανακήρυξης του αναδόχου.
Όπως είχε γίνει γνωστό όταν επαναπροκηρύχθηκε ο διαγωνισμός, οι παράγοντες που ελήφθησαν υπόψη για τη συγκεκριμένη απόφαση ήταν οι επιταγές του αναθεωρημένου νομοθετικού πλαισίου για θέματα σχεδιασμού και ανάπτυξης λιμένων, αλλά και οι νέες συνθήκες που διαμόρφωσαν διεθνή γεγονότα, όπως η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία, τα οποία οδήγησαν σε σημαντικές ανατιμήσεις των βασικών οικοδομικών υλικών.
Τι περιλαμβάνει το έργο στην 6η προβλήτα
Σύμφωνα με τα τεύχη του διαγωνισμού, τo έργο περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:
-Κατασκευή νέου, πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον, θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας
-Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον νέο κρηπιδότοιχο.
-Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 16,50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας, των δαπέδων του χερσαίου χώρου, καθώς και των απαραίτητων δικτύων επικοινωνιών και υπηρεσιών.
Η προβλήτα 6 άρχισε να δημιουργείται το 1975, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των έργων εκβάθυνσης και επιχωμάτωσης της βάσης της ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 1990. Ο δε σχεδιασμός για την επέκτασή της, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία, αναβαθμίζοντας τον ρόλο του στις διεθνείς θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, «μετράει» ήδη δεκαετίες.
Στο πλαίσιο της προηγούμενης διαγωνιστικής διαδικασίας (για την οποία η πρόσκληση είχε δημοσιευτεί στις 31 Δεκεμβρίου 2019) ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022 ότι ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA- ROVER MARITIME SL- HDK SA».
Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε, παράλληλα, τη Σύμβαση Κατασκευαστικών Εργασιών, ενώ σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, θα ακολουθήσουν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την οριστική ανάθεση και υπογραφή της σύμβασης, όπως ορίζεται από τους όρους του διαγωνισμού.