Το νεοκλασικό κτίριο εισόδου, το οποίο έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο, παρουσιάζει ιδιαίτερη ιστορική και αρχιτεκτονική αξία, καθώς συγκαταλέγεται στους παλαιότερους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Αθήνας. Η λειτουργία του ξεκίνησε το 1895, ενώ το 2003 πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού και τέθηκε σε λειτουργία ο σταθμός της Γραμμής 3 του Μετρό.
Οι προβλεπόμενες εργασίες περιλαμβάνουν τη συντήρηση και επισκευή των ξύλινων θυρών στις τρεις κύριες όψεις του κτιρίου, οι οποίες εμφανίζουν εκτεταμένες φθορές. Συνολικά θα αποκατασταθούν 15 πανομοιότυπες θύρες εισόδου, χαρακτηριστικές της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής, με τοξωτό φεγγίτη και κατασκευή από φυσική ξυλεία. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν εκτεταμένες εργασίες χρωματισμού σε όλη την πρόσοψη, καθώς και αποκατάσταση των γύψινων διακοσμητικών ταινιών.
Οι παρεμβάσεις θα υλοποιηθούν βάσει της εγκεκριμένης μελέτης της Υπηρεσίας Νεώτερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και υπό τη συνεχή επίβλεψή της. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 169.850 ευρώ πλέον Φ.Π.Α., ενώ ο ανάδοχος, η εταιρεία «FTF Ανώνυμη Τεχνική Εμπορική και Παροχής Υπηρεσιών Εταιρία», υποχρεούται συμβατικά να ολοκληρώσει τις εργασίες εντός έξι μηνών.
Ταυτόχρονα προχωρούν και οι μελέτες που αφορούν στις επεμβάσεις που θα χρειαστούν στον μεταλλικό σκελετό της κατασκευής του σταθμού καθώς πρόσφατοι έλεγχοι στην οροφή ανέδειξαν μια σειρά από σημαντικά προβλήματα στον μεταλλικό σκελετό της κατασκευής προκαλώντας ανησυχία για κινδύνους στην ασφάλεια των επιβατών αλλά και των εργαζομένων.
Οι φθορές αφορούν τόσο τη διαβρωτική κατάσταση των μεταλλικών μελών όσο και τη δομική ακεραιότητα των συνδέσεων και των επιμέρους στοιχείων του φορέα. Σε αρκετά σημεία διαπιστώνεται απολέπιση του προστατευτικού χρώματος, εμφάνιση σκουριάς, χαλάρωση ή φθορά των συνδέσεων, καθώς και τοπικές στρεβλώσεις που πιθανώς σχετίζονται με παλαιότερες μη ελεγχόμενες επεμβάσεις.