"Καμπανάκι" των ξενοδόχων για τις Online κρατήσεις
"Καμπανάκι" των ξενοδόχων για τις Online κρατήσεις

"Καμπανάκι" των ξενοδόχων για τις Online κρατήσεις

Αυξημένη η επιρροή των διαδικτυακών κρατήσεων στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό κλάδο. Ανοδος 10% κατά μέσο όρο τα τελευταία δέκα χρόνια.
Share Copy Link
RE+D magazine
03.07.2024

Την ανάγκη για την ορθή εφαρμογή της Πράξης για τις Ψηφιακές Αγορές(DMA), διασφαλίζοντας μια πιο δίκαιη και ισορροπημένη μεταχείριση των ξενοδόχων από τους Online Travel Agencies (OTAs) επιβεβαιώνουν τα κύρια ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε η HOTREC για τα κανάλια διάθεσης δωματίων ξενοδοχείων στην Ευρώπη το 2024.

Η έρευνα εξετάζει τις πρόσφατες εξελίξεις και τις τάσεις στον ευρωπαϊκό τομέα των καταλυμάτων και αποτυπώνει τους τρόπους με τους οποίους οι επισκέπτες πραγματοποιούν κρατήσεις σε ξενοδοχεία. 

Η έρευνα διεξήχθη στις αρχές του 2024 σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Valais της Ελβετίας (HES-SO Valais Wallis). Πρόκειται για την 6η κατά σειρά από το 2014, με στόχο την παρακολούθηση της εξέλιξης των καναλιών διάθεσης δωματίων των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων με ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων (OTAs).

Τα βασικά συμπεράσματα της φετινής έρευνας είναι:

- Τα τελευταία 10 χρόνια, οι OTAs κέρδισαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% κατά μέσο όρο στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό τομέα, γεγονός που αναδεικνύει την αυξανόμενη επιρροή τους.

- Τα κανάλια πωλήσεων για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία επιστρέφουν στις τάσεις που επικρατούσαν πριν από την πανδημία, όπου οι  απευθείας κρατήσεις συνεχίζουν να μειώνονται. 

- Τα ξενοδοχεία βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε OTAs,  για κρατήσεις, ιδίως τα μικρότερα ξενοδοχεία με λιγότερα δωμάτια

- Οι δύο κυρίαρχοι παίκτες στην αγορά ξενοδοχειακών καταλυμάτων είναι η Booking Holdings και η Expedia Group. Η Booking κατέχει μερίδιο 71% στην αγορά OTAs, αυξημένο κατά 10% τα τελευταία 10 χρόνια. Η Expedia έχει μερίδιο αγοράς κοντά στο 15%, αυξημένο κατά 2% τα τελευταία 2 χρόνια.

- Οι OTAs διαμορφώνουν αυθαίρετα  τις τιμές  σε 4 από τις 10 περιπτώσεις. Επίσης, οι προσφορές τους  προέρχονται από πολλαπλές πηγές, καταχωρώντας τιμές και διαθεσιμότητες άλλων OTAs στη δική τους πλατφόρμα, επηρεάζοντας αρνητικά  1 στα 2 ξενοδοχεία στην Ευρώπη. 

- Η ηλεκτρονική διάθεση δωματίων αντιπροσωπεύει το 45% των διανυκτερεύσεων που κλείνονται σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτυακών καναλιών (διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μηχανές διαδικτυακών κρατήσεων στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων κ.λπ.).