Ημέρα... κρίσης για την Αττική Οδό
Ημέρα... κρίσης για την Αττική Οδό

Ημέρα... κρίσης για την Αττική Οδό

Χωρίς ενστάσεις από τα ενδιαφερόμενα σχήματα ο διαγωνισμός. Τι έδειξε η αποσφράγιση των προσφορών από το ΤΑΙΠΕΔ (upd)
RE+D magazine
07.09.2023

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησε σήμερα στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.

Τελευταία Ενημέρωση: 13.20

Την καλύτερη προσφορά σύμφωνα με το Ταμείο είχε ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με ποσό €3,72 δισ. Πιο αναλυτικά, τα έξι επενδυτικά σχήματα που υπέβαλαν οικονομικές προσφορές ήταν τα εξής:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. –FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. –ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.

Το ΤΑΙΠΕΔ, όπως λέει στην ανακοίνωσή του, θα προχωρήσει με τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι ανωτέρω Προεπιλεγέντες Επενδυτές θα ενημερωθούν για την πρόοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο βήμα έγινε από χθες όπου δεν υπήρξαν ενστάσεις από τα ενδιαφερόμενα σχήματα ανοίγοντας το δρόμο για τις οριστικές αποφάσεις μετά από την αποσφράγιση των φακέλων της κάθε προσφοράς.

Η Αττική Οδός που αποτελεί "μήλον της έριδος" είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί  τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για έναν αστικού τύπου αυτοκινητόδρομο, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α), ανά κατεύθυνση. Στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Με την υπ’ αριθμ. 195/27.10.2018 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ) (ΦΕΚ Β΄2501/4.11.2011) μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα του Δημοσίου, για περαιτέρω παραχώρηση για έως 25 χρόνια της Αττικής Οδού, μετά τη λήξη της από 23/5/1996 σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της παραχωρησιούχου εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ., η οποία κυρώθηκε με το νόμο 2445/1996 (ΦΕΚ Α’ 274 /16.12.1996).