Οπως λέει η εταιρεία το έργο περιλαμβάνει την αντικατάσταση 18.800 φωτιστικών σωμάτων με νέα τεχνολογίας LED, επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση ενέργειας που ξεπερνά το 55% σε σχέση με τον παραδοσιακό φωτισμό νατρίου.
Στο τελευταίο στάδιο του έργου, που αφορούσε τις 12 σήραγγες και τα 9 ημιστέγα (lane covers) του τμήματος Κορίνθου–Πατρών, εγκαταστάθηκαν πάνω από 5.000 φωτιστικά υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Όλα συνδέονται σε ένα προηγμένο, έξυπνο σύστημα ελέγχου DALI, το οποίο επιτρέπει την ανεξάρτητη λειτουργία κάθε φωτιστικού και τη ρύθμιση της έντασης φωτισμού, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Με αυτόν τον τρόπο, ο φωτισμός προσαρμόζεται δυναμικά, προσφέροντας μεγαλύτερη ορατότητα, εξοικονόμηση ενέργειας και μειωμένες ανάγκες συντήρησης.
Παράλληλα, το εσωτερικό των σηράγγων επαναχρωματίστηκε με φωτοκαταλυτικό χρώμα υψηλής ανακλαστικότητας (Vitex FOS), το οποίο καλύπτει περισσότερα από 125.000 τετραγωνικά μέτρα. Το καινοτόμο αυτό υλικό ενισχύει τη διάχυση του φωτός, μειώνει την επικάθηση ρύπων και συμβάλλει στη διάσπαση των οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), βελτιώνοντας τις συνθήκες ατμόσφαιρας μέσα στις σήραγγες.
Οι παρεμβάσεις αυτές μεταφράζονται σε:
- Σημαντική μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης,
- Μειωμένες ανάγκες συντήρησης,
- Αυξημένη ορατότητα και ασφάλεια για τους οδηγούς,
- Και συνολικά βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης.
Το έργο αποτελεί μέρος του ευρύτερου στρατηγικού σχεδίου της Ολυμπίας Οδού για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματός της στο μηδέν έως το 2030, μέσα από στοχευμένες επενδύσεις σε «πράσινες» τεχνολογίες, όπως η ανάπτυξη φωτοβολταϊκών πάρκων και η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, η Ολυμπία Οδός κάνει ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα προς τις βιώσιμες υποδομές και την πράσινη κινητικότητα, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία και η περιβαλλοντική ευαισθησία μπορούν να συνυπάρχουν με την ασφάλεια και την καινοτομία.