Μετά τα «Stays» και τις «Experiences», η εταιρεία εισάγει μια τρίτη κατηγορία στην ανανεωμένη της πλατφόρμα και εφαρμογή (app) την “Services”. Μέσα από τις κατηγορίες αυτές οι χρήστες θα μπορούν να κλείσουν προσωπικό σεφ, υπηρεσίες μασάζ, φωτογράφους, μακιγιέρ, personal trainers και άλλα, σε περισσότερες από 260 πόλεις παγκοσμίως.
Η νέα υπηρεσία εγκαινιάστηκε επισήμως τον Μάιο του 2025, ύστερα από επανασχεδιασμό της εφαρμογής της Airbnb «από το μηδέν». Όπως δήλωσε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Brian Chesky, στόχος είναι η πλατφόρμα να χρησιμοποιείται όχι μόνο για ταξίδια, αλλά και για την καθημερινή ζωή. «Θέλουμε η Airbnb να είναι μια εφαρμογή που χρησιμοποιείς κάθε εβδομάδα, όχι μία ή δύο φορές τον χρόνο», είπε χαρακτηριστικά.
Η εταιρεία επενδύει περίπου 200 έως 250 εκατ. δολάρια μέσα στο 2025 για την ανάπτυξη και παγκόσμια επέκταση της νέας κατηγορίας, ενώ οι προμήθειες για τους παρόχους υπηρεσιών θα κυμαίνονται γύρω στο 15%.
Με τη νέα αυτή στρατηγική, η πλατφόρμα επιδιώκει να διευρύνει τη σχέση της με τους χρήστες και να αυξήσει τη συχνότητα χρήσης της εφαρμογής. Οι υπηρεσίες απευθύνονται όχι μόνο σε ταξιδιώτες, αλλά και σε κατοίκους των πόλεων, δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο τοπικής κατανάλωσης μέσα από την πλατφόρμα.
Παράλληλα, η εταιρεία φιλοδοξεί να καλύψει μεγαλύτερο μέρος της συνολικής «δαπάνης ταξιδιού», προσφέροντας επιλογές που μέχρι σήμερα οι ταξιδιώτες έπρεπε να αναζητήσουν αλλού — όπως spa, γεύματα και εμπειρίες εντός του καταλύματος.
Η "ευκαιρία" των ξενοδοχείων
Παράγοντες της αγοράς, πάντως, τονίζουν ότι η αν και η Airbnb βλέπει μια μεγάλη ευκαιρία στην αγορά των ξενοδοχείων, οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου, Brian Chesky, αφήνουν να εννοηθεί πως η εταιρεία ίσως υποτιμά τις δυσκολίες του εγχειρήματος.
Μιλώντας για τη νέα στρατηγική, ο Chesky ανέφερε ότι η ενσωμάτωση ξενοδοχείων στην πλατφόρμα «δεν απαιτεί μεγάλη επένδυση» και ότι η Airbnb «δεν θα χρειαστεί να δαπανήσει σημαντικά ποσά για μάρκετινγκ». Όσο για το πώς θα προσελκύσει ξενοδόχους; «Δεν είναι δύσκολο», είπε χαρακτηριστικά. «Έχουν τηλέφωνα — μπορούμε απλώς να τους καλέσουμε».
Η κίνηση, πάντως, είναι στρατηγικά εύλογη καθώς με την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων να ωριμάζει, η Airbnb χρειάζεται νέα περιθώρια ανάπτυξης. Τα ξενοδοχεία προσφέρουν πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο ταξιδιωτών που αναζητούν πιο παραδοσιακές εμπειρίες διαμονής. Το ερώτημα είναι αν η εταιρεία μπορεί να επεκταθεί χωρίς να χάσει την αυθεντικότητα που την έκανε ξεχωριστή.