Φουλάρουν οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο «Ιωάννινα - Κακαβιά»
Φουλάρουν οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο «Ιωάννινα - Κακαβιά»

Φουλάρουν οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο «Ιωάννινα - Κακαβιά»

Το έργο που "τρέχει" ο όμιλος ΑΒΑΞ είναι προϋπολογισμού €380 εκατ. και με ορίζοντα ολοκλήρωσης περίπου 4,5 ετών.
Share Copy Link
RE+D magazine
10.11.2025

Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής για την Ήπειρο εισέρχεται στην τελική ευθεία.

Ο οδικός άξονας «Ιωάννινα - Κακαβιά», μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων, παίρνει μπρος, καθώς ολοκληρώθηκαν οι απαιτούμενες προεργασίες και δόθηκε το πράσινο φως για την έναρξη των κύριων εργασιών. Ο ανάδοχος του έργου, ο Όμιλος ΑΒΑΞ, έχει ήδη παρατάξει τα συνεργεία του, σηματοδοτώντας την εκκίνηση ενός έργου που αναμένεται να αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της περιοχής.

Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που συνδέει ουσιαστικά την Ιόνια Οδό με την Εγνατία, ενισχύοντας τον ρόλο της Ηπείρου ως πύλης της Ελλάδας προς τα Δυτικά Βαλκάνια. Η νέα οδική αρτηρία, πέρα από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της συνδεσιμότητας, εκτιμάται ότι θα προσφέρει σημαντική ανακούφιση στην κυκλοφορία της πόλης των Ιωαννίνων, εκτρέποντας τον υπερτοπικό φόρτο από την Περιφερειακή Οδό και συνδέοντας απευθείας τη Βιομηχανική Περιοχή με το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Ο άξονας θα αποτελείται από δύο κύρια τμήματα:

  • Το Ιωάννινα – Καλπάκι, μήκους 46,4 χιλιομέτρων, με νέα χάραξη και έξι ανισόπεδους κόμβους (Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Γραμμενοχωρίων, Πασαένας, Ζίτσας και Καρυών).
  • Το Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,1 χιλιομέτρων, όπου προβλέπεται αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα.

Ο νέος δρόμος θα ενταχθεί στο βασικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T), ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού, διευκολύνοντας την πρόσβαση περιοχών όπως η Κόνιτσα, η Φλώρινα και η Καστοριά προς την Ιόνια. Παράλληλα, θα εξυπηρετεί το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και τον κύριο όγκο της διασυνοριακής κυκλοφορίας Ελλάδας - Αλβανίας, συνδέοντας αποτελεσματικά τα Τίρανα και τις αλβανικές παραλιακές περιοχές με τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο.

Με προϋπολογισμό που αγγίζει τα €380 εκατ. και ορίζοντα ολοκλήρωσης περίπου 4,5 ετών, το έργο σχεδιάστηκε για ταχύτητα μελέτης 100 χλμ/ώρα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση. Οι τεχνικοί του Ομίλου ΑΒΑΞ έχουν να αντιμετωπίσουν ένα ιδιαίτερα απαιτητικό ανάγλυφο, καθώς μεγάλο μέρος της διαδρομής διέρχεται από ορεινές περιοχές του νομού Ιωαννίνων.