Σύμφωνα με τα στοιχεία, σχεδόν 2/3 Έλληνες (63%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις των δύο ημερών, έναντι 50% πέρυσι. Οι εφετινές ημερομηνίες των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων είναι η 28η Νοεμβρίου (Black Friday) και η 1η Δεκεμβρίου (Cyber Monday).
Την ισχυρότερη πρόθεση για αγορές παρουσιάζει η ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών (76%), η οποία φαίνεται να έχει αντικαταστήσει τους νεότερους (18-29 ετών) ως την πιο καταναλωτική κατηγορία. Αντίθετα, μόνο το 50% των καταναλωτών ηλικίας 50-64 ετών δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν. Η παρουσία παιδιών στην οικογένεια λειτουργεί ενισχυτικά, με την πρόθεση αγοράς να φτάνει στο 77% στις οικογένειες με ανήλικα παιδιά.

Τι σχεδιάζουν να αγοράσουν
Στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται τα είδη τεχνολογίας και οι ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά – 77% μεταξύ των ανδρών), καθώς και τα ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά – 68% μεταξύ των γυναικών). Ακολουθούν προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες όπως φαγητό έξω ή συναυλίες (9%).

Προσφορές με… επιφυλάξεις
Παρότι οι καταναλωτές δείχνουν διάθεση για αγορές, ένα σημαντικό ποσοστό εμφανίζεται δύσπιστο απέναντι στις εκπτώσεις.
Συγκεκριμένα, 45% θεωρούν ότι οι προσφορές δεν αντανακλούν πραγματικές μειώσεις τιμών, ενώ 30% δηλώνουν πως τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν σπάνια περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις. Οι νεότεροι (18-29 ετών) είναι οι πιο θετικοί, με μόλις 32% να αμφισβητούν την αξιοπιστία των προσφορών.
Αναμονή και συναισθηματικές αντιδράσεις
Ένας στους πέντε συμμετέχοντες (19%) δηλώνει ότι περιμένει με ενθουσιασμό την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ ένα 13% αναφέρει ότι νιώθει πίεση ή άγχος από την έντονη καταναλωτική «φρενίτιδα» των ημερών. Παρά τις αντιφατικές στάσεις, 81% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι ανέβαλαν αγορές περιμένοντας τις εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber Monday.
Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της ΕΥ Ελλάδος και Επικεφαλής του Τομέα Λιανεμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολιάζει: «Η αυξημένη πρόθεση των καταναλωτών για αγορές είναι ενθαρρυντική για το λιανεμπόριο. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τις επιφυλάξεις που εκφράζουν πολλοί καταναλωτές και να ενισχύσουν τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των πρακτικών τους, προς όφελος του κοινού».

Συνολικά, τα στοιχεία δείχνουν πως η Black Friday και η Cyber Monday του 2025 αναμένονται πιο «θερμές» από ποτέ, με την τεχνολογία και τη μόδα να κυριαρχούν στις αγορές — αλλά και με τους Έλληνες να παραμένουν προσεκτικοί, αναζητώντας τις πραγματικά συμφέρουσες προσφορές.