Το έργο περιλαμβάνει την τροποποίηση του αεροδρομίου Gatwick για την υποστήριξη διπλών διαδρόμων μέσω της συνήθους χρήσης του υπάρχοντος βόρειου διαδρόμου και για την εξυπηρέτηση έως και 80 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως.
Η ανάπτυξη θα περιλαμβάνει τροποποιήσεις σε αεροδιαδρόμους, επεκτάσεις τερματικών σταθμών και βοηθητικές εγκαταστάσεις, αυτοκινητόδρομους και ποτάμια, καθώς και προσωρινά κατασκευαστικά έργα και άλλες σχετικές αναπτύξεις. Σημειώνεται ότι ο "μικρός διάδρομος" που πρόκειται να κατασκευαστεί πήρε την άδεια του αρμόδιου υπουργείου, ωστόσο, πρέπει ακόμη να λάβει άδεια πολεοδομίας και διάφορες ενστάσεις εμποδίζουν τις σχετικές αποφάσεις για ένα έργο που ξεκίνησε την "κούρσα" του τον Ιούλιο του 2023.
Πράγματι, το Gatwick θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι βρίσκεται σε πτωτική πορεία σε σχέση με τον αντίπαλό του, δηλαδή το αεροδρόμιο Χίθροου, του οποίου ο τρίτος διάδρομος πιθανότατα δεν θα λειτουργήσει μέχρι το 2035 - έξι χρόνια αφότου η νυν κυβέρνηση "υπονοεί" ότι θα λειτουργήσει και αυτός του Gatwick.