Η νέα έγκριση περιβαλλοντικών όρων κατέστη αναγκαία λόγω τροποποίησης της αρχικής χάραξης του έργου, εξαιτίας σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται το ρωμαϊκό υδραγωγείο και η υδατογέφυρα και η θέση «Πετριανός Λάκκος».
Τα νέα αρχαιολογικά ευρήματα επηρέασαν τη χωροθέτηση των οδών, και απαιτήθηκαν παρεμβάσεις μεταξύ των οποίων και η κατασκευή σήραγγας στην περιοχή Ξηροκαμάρες. Η οδική σήραγγα που επιλέγεται για περιβαλλοντικούς λόγους θα είναι μήκους 3 περίπου χιλιομέτρων ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα συμβάλλει στην μείωση της απόστασης μεταξύ Χερσονήσου και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου.
Δύο δρόμοι θα διασυνδέσουν το αεροδρόμιο με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και με τον Νότιο Οδικό Άξονα Ηράκλειο–Βιάννος. Ο πρώτος μήκους περίπου 18 χιλιομέτρων, θα συνδέει το αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου. Πρόκειται για δρόμο με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, πλάτους οδοστρώματος 17 μέτρων, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 3,3 μ Αναμένεται να έχει μέση ημερήσια κυκλοφορία που εκτιμάται σε 13.181 οχήματα.
Η δεύτερος αφορά τη σύνδεση με την περιοχή του Αρκαλοχωρίου. Θα έχει μήκος 6 χλμ. και πλάτος 11 μέτρων, με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75μ . Η αναμενόμενη μέση ημερήσια κυκλοφορία αναμένεται σε 8.718 οχήματα.
Το νέο αεροδρόμιο που κατασκευάζεται στ Καστέλι και θα αντικαταστήσει το ήδη υπάρχον «Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο θα διαθέτει:
Διάδρομο απογείωσης/προσγείωσης 3.200 μ.
45 θέσεις εξυπηρέτησης αεροσκαφών 16 θεσεις εξυπηρέτησης μικρότερων ιδιωτικών αεροσκαφών και 3 θέσεις για ελικόπτερα.
Τερματικό σταθμό 7 επιπέδων και συνολικής επιφάνειας περίπου 94.000 τ.μ.
Πύργο Ελέγχου ύψους 44 μ. και κτίριο μετεωρολογικού σταθμού
Χώρους στάθμευσης για 1300 ΙΧ αυτοκίνητα και 120 τουριστικά λεωφορεία.
Στο αεροδρόμιο έχει προβλεφθεί χώρος 725 στρ. που προορίζεται για υπεραγορές πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα καθώς και χώρους παροχής υπηρεσιών
Το κόστος των νέων έργων υπολογίζεται σε πάνω από €130 εκ.