Ακόμη πιο... βαθιά θα βάλουν το χέρι στην τσέπη εφέτος οι ταξιδιώτες
Ακόμη πιο... βαθιά θα βάλουν το χέρι στην τσέπη εφέτος οι ταξιδιώτες

Ακόμη πιο... βαθιά θα βάλουν το χέρι στην τσέπη εφέτος οι ταξιδιώτες

Ακόμη πιο... βαθιά αναμένεται να βάλουν το χέρι στην τσέπη εφέτος οι ταξιδιώτες - Ανοδος στον πολυτελή τουρισμό για "ήλιο και θάλασσα".
Ειρήνη Θεοφανίδου
24.01.2023

Την αυξημένη "όρεξη" των τουριστών παγκοσμίως για βιώσιμα ταξίδια αποκαλύπτει μια νέα έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) και του Ομίλου Trip.com, μαζί με την Deloitte

Σύμφωνα με την έκθεση η ζήτηση για ταξίδια το 2023 θα είναι μεγαλύτερη από ποτέ ενώ οι τουρίστες φαίνεται να με το χέρι στην... τσέπη αφού το 1/3 δήλωσε ότι σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα εφέτος απ' ότι το 2022. Από τους ερωτηθέντες ποσοστό 69% δήλωσε ότι αναζητά "βιώσιμες" ταξιδιωτικές επιλογές για το 2023. Η έκθεση, «Ένας κόσμος σε κίνηση: Μετατόπιση των καταναλωτικών ταξιδιωτικών τάσεων το 2022 και μετά», δείχνει ότι η βιωσιμότητα είναι βασικό στοιχείο της ταξιδιωτικής ατζέντας, με τους τουρίστες να θέλουν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα και να υποστηρίξουν τον αειφόρο τουρισμό. Σύμφωνα με έρευνα που περιλαμβάνεται στην έκθεση, τα 3/4 των ταξιδιωτών σκέφτονται να ταξιδεύουν πιο σε προορισμούς με περιβαλλοντική ευαισθησία στο μέλλον και σχεδόν το 60% έχει κάνει ανάλογες ταξιδιωτικές επιλογές τα τελευταία δύο χρόνια. 

Αύξηση προϋπολογισμού

Σύμφωνα με την έκθεση, οι καταναλωτές πέρυσι ήταν πρόθυμοι να επεκτείνουν τον προϋπολογισμό τους για τα σχέδια των διακοπών τους, με το 86% των ταξιδιωτών να σχεδιάζει να ξοδέψει το ίδιο ποσό ή περισσότερο σε διεθνή ταξίδια από ό,τι το 2019, και τους Αμερικανούς τουρίστες να προηγούνται στη λίστα ως οι πιο "γαλαντόμοι". Το 2023 φαίνεται ακόμα καλύτερο όσον αφορά στις δαπάνες των ταξιδιωτών. Παρά τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό και την αύξηση του κόστους ζωής παγκοσμίως, σχεδόν το 1/3  (ποσοστό 31%) των ταξιδιωτών δήλωσε ότι σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα για διεθνή ταξίδια εφέτος από ό,τι το 2022. Επιπλέον, σύμφωνα με το Global State of the Consumer Tracker της Deloitte, περισσότεροι από τους μισούς (53%) των παγκόσμιων καταναλωτών που ερωτήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να μείνουν σε ξενοδοχείο μέσα τους επόμενους τρεις μήνες.

Οι πολυτελείς διακοπές

Το 2022 οι εκπτώσεις για τα πακέτα διακοπών με έμφαση στον ήλιο και τη θάλασσα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 75% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Πέρυσι, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι διεθνείς αφίξεις σε ευρωπαϊκούς προορισμούς για ήλιο και θάλασσα ήταν μόλις 15% κάτω από τα επίπεδα του 2019. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία οι πολυτελείς διακοπές θα αποδειχθούν ιδιαίτερα δημοφιλείς, καθώς οι πωλήσεις πολυτελών ξενοδοχείων αναμένεται να φτάσουν τα $92 δισ. έως το 2025 (έναντι $76 δισ. το 2019). Την ίδια ώρα μεγάλες πόλεις όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και η Νέα Υόρκη θα παραμείνουν παγκόσμιες δυνάμεις στον τουρισμό. Σύμφωνα με πρόβλεψη, τα επόμενα δέκα χρόνια, το Πεκίνο, η Σαγκάη και το Μακάο ανεβαίνουν στη λίστα των κορυφαίων προορισμών πόλεων. Η πρόβλεψη έγινε σε νέα έρευνα του WTTC, που δείχνει ότι οι διακοπές στην πόλη επιστρέφουν και αυξάνονται σε δημοτικότητα μετά την πανδημία.

Η μελέτη, που ανέλυσε βασικούς δείκτες όπως η συμβολή των ταξιδιών και του τουρισμού στο ΑΕΠ, την απασχόληση και τις ταξιδιωτικές δαπάνες, δείχνει ανάκαμψη. Το Παρίσι κατατάχθηκε ως ο πιο ισχυρός προορισμός στον κόσμο με ταξιδιωτικό και τουριστικό τομέα αξίας σχεδόν $36 δισ. το 2022, όσον αφορά στην άμεση συνεισφορά του ΑΕΠ. Όμως, το WTTC προβλέπει τώρα ότι η γαλλική πρωτεύουσα θα πέσει στην τρίτη θέση, αν και η αξία της θα ανέλθει σε περισσότερα από $49 δισ. Το Πεκίνο, επί του παρόντος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός στον κόσμο με τουριστικό τομέα αξίας σχεδόν $33 δισ. ενώ προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει το Παρίσι μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, φτάνοντας τα $77 δισ. Ο ταξιδιωτικός κλάδος του Ορλάντο αποτιμήθηκε στα $31 δισ το 2022. Ωστόσο, παρά τις προβλέψεις που υποδηλώνουν ότι θα αυξηθεί κατά σχεδόν 50% στα $45 δισ έως το 2032, το κέντρο θεματικών πάρκων των ΗΠΑ θα πέσει στην κατάταξη και θα γίνει ο τέταρτος μεγαλύτερος προορισμός.