Το 87,5% φθάνει η αδυναμία εξόφλησης μισθωμάτων κατοικιών την τελευταία 2ετία
Το 87,5% φθάνει η αδυναμία εξόφλησης μισθωμάτων κατοικιών την τελευταία 2ετία

Το 87,5% φθάνει η αδυναμία εξόφλησης μισθωμάτων κατοικιών την τελευταία 2ετία

Σύμφωνα με την Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος καταγράφεται αδυναμία εξόφλησης λογαριασμών κοινοχρήστων σε ποσοστό 8,3%.
RE+D magazine
21.02.2022

Μελέτη που διαχειρίζεται η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος παρουσιάζει τη στατιστική ανάλυση των καταγγελιών, κατά την περίοδο της πανδημίας,(2020 - 2021) ανά κατηγορία και τομέα, καθώς και τη συγκριτική παρουσίαση σε σχέση με τις καταγγελίες που έλαβε το έτος 2019, έτος προ της έλευσης της πανδημίας.

Σκοπός της μελέτης είναι να αποτυπώσει την κατάσταση που επικράτησε στην αγορά τη χρονική περίοδο που η πανδημία Covid-19 εξαπλώθηκε στη χώρα με σοβαρό κοινωνικο-οικονομικό αντίκτυπο, καθώς και την αλλαγή που παρατηρείται ως προς τη συμπεριφορά των καταναλωτών, «οι οποίοι εκφράζουν ολοένα και πιο δυναμικά την επιθυμία τους να ενημερώνονται για όλες τις πτυχές των καταναλωτικών δικαιωμάτων τους και να τα διεκδικούν δυναμικά», επισημαίνεται ΕΚΕ.

Σύμφωνα με την μελέτη βασική διαπίστωση υπήρξε η ραγδαία αύξηση των καταγγελιών κατά την περίοδο της πανδημίας, με τη μεγάλη πλειοψηφία εξ αυτών να έχουν υποβληθεί στην ΕΕΚΕ τα έτη 2020 και 2021 σε ποσοστό 97,8%.

Σημαντική παράμετρος αποτελεί η μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών (αναστολή συμβάσεων εργασίας) και η συνεπαγόμενη αδυναμία εξόφλησης των καθημερινών και πάγιων δαπανών των νοικοκυριών:

Στην κατηγορία των Ακινήτων εντοπίζεται αδυναμία εξόφλησης μισθωμάτων κατοικιών σε ποσοστό 87,5% και αδυναμία εξόφλησης λογαριασμών κοινοχρήστων σε ποσοστό 8,3%.

Στην κατηγορία των Τηλεπικοινωνιών παρατηρείται διακοπή παροχής υπηρεσιών από την πλευρά των παρόχων, καθώς οι καταναλωτές αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν τις οφειλές τους σε ποσοστό 12,2%.

Το μεγαλύτερο ποσοστό προβλημάτων απαντάται στις παράτυπες χρεώσεις (47,6%), οι οποίες, ως επί το πλείστον, αφορούν στο κόστος σύνδεσης καταναλωτών στο διαδίκτυο και την τηλεφωνία, ειδικά κατά την περίοδο της εκτεταμένης τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας. Στην κατηγορία των Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας, οι ρυθμίσεις οφειλών ανέρχονται σε 22,7% ενώ η άρνηση παροχής υπηρεσιών (διακοπή ρεύματος/νερού) σε ποσοστό 13,6%.

Εξίσου σημαντική παράμετρος αποτελεί η αύξηση των καταγγελιών στην κατηγορία των Ηλεκτρονικών Συναλλαγών. Το κύριο καταναλωτικό πρόβλημα εστιάζεται στο δικαίωμα στην υπαναχώρηση (54,5%), ενώ το δικαίωμα της αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων καταστρατηγήθηκε σε ποσοστό 27,3%.

Το μεγαλύτερο ζήτημα προέκυψε στην κατηγορία Προϊόντα – Υπηρεσίες κατά τα έτη 2020 και 2021 (51,60% και 25,4% αντίστοιχα). Πιο συγκεκριμένα, στον τομέα τον ταχυμεταφορών, τα έτη 2020 και 2021 παρουσιάζεται ραγδαία αύξηση του όγκου των καταγγελιών, που αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό 95,9% του συνόλου των καταγγελιών στον τομέα αυτό, με τους καταναλωτές και τους προμηθευτές να αγνοούν τους όρους που διέπουν τις ταχυμεταφορές, όπως ενδεικτικά, ημέρες παράδοσης προϊόντων και αποζημιώσεις απολεσθέντων κ.ο.κ.

Αρνητικά επηρεάστηκαν και οι Τραπεζικές Συναλλαγές, με κυρίαρχο ζήτημα τις δεσμεύσεις χρηματικών ποσών από ακατάσχετους λογαριασμούς, όπου οι καταγγελίες ανήλθαν τα έτη 2020 και 2021 σε ποσοστό 84,7% του συνόλου των καταγγελιών που έχει διαχειριστεί η ΕΕΚΕ στην κατηγορία αυτή.

Τέλος, σημαντική αύξηση σημείωσε ο όγκος των καταγγελιών στην κατηγορία Τουριστικές Υπηρεσίες, γεγονός που οφείλεται στα μέτρα υγειονομικής προστασίας των πληθυσμών και τις επακόλουθες ακυρώσεις στη μετακίνηση και διαμονή.

Δείτε τη μελέτη ΜΕΛΕΤΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ-2020-2021.pdf