Ο στόχος αυτός περιλήφθηκε στην Οδηγία 2009/28/ΕΚ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι το μέσο μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές αυξήθηκε από 1,6% το 2004 σε 10,2% το 2020, φθάνοντας κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες (pp) πάνω από το επίπεδο-στόχο.
Μεταξύ των κρατών μελών, 12 ξεπέρασαν τον στόχο. Η Σουηδία ήταν ο ξεκάθαρος ηγέτης στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές με 31,9%, ακολουθούμενη από τη Φινλανδία (13,4%), την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο (και οι δύο 12,6%). Η ηγεσία της Σουηδίας εξηγείται από την υψηλή χρήση συμβατών βιοκαυσίμων.
Αντίθετα, η Ελλάδα (5,3%) και η Λιθουανία (5,5%) κατέγραψαν τη χαμηλότερη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές.
Το 2020, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, με εξαίρεση τη Γαλλία (καμία αλλαγή, 9,2%) και τη Φινλανδία (-0,9%), κατέγραψαν αύξηση στο μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε σύγκριση με το 2019, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις που παρατηρήθηκαν για την Εσθονία (+5,9%, το Λουξεμβούργο (+4,9%), το Βέλγιο (+4,2%) και την Κύπρο (+4,1%).