[]
Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος - Νεάπολη
Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος - Νεάπολη

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος - Νεάπολη

Το έργο αποτελεί το μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη.
Δημήτρης Ι. Παπαδομαρκάκης
24.11.2021

Με την υπογραφή της πρώτης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τον Βόρειο Οδικό 'Αξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), «σηματοδοτείται η έναρξη υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής που θα γίνει στο νησί τα επόμενα έτη, με πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους, τους επισκέπτες και την οικονομία του», ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΝ, Κώστας Σκρέκας.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων.

Η ΑΕΠΟ που υπεγράφη από την αρμόδια γενική διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής, αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του εμβληματικού έργου. 

Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη», προϋπολογισμού ύψους €290 εκατ. είναι το πρώτο τμήμα του νέου ΒΟΑΚ που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται. 

Είναι μήκους 22,44 χλμ., προβλέπεται να έχει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,50 μ., χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις.

Το έργο περιλαμβάνεται και κατασκευή παράπλευρου/κάθετου δικτύου 9,65 χλμ. 

Τα κυριότερα τεχνικά έργα που προβλέπεται να κατασκευαστούν συνολικά έχουν ως εξής:

5 ανισόπεδοι κόμβοι.

12 γέφυρες μονού κλάδου συνολικού μήκους 1,695 km.

7 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 7,186 km.

23 ανισόπεδες διαβάσεις

Σύμφωνα με το τελευταίο σχεδιασμό ο ΒΟΑΚ εκτείνεται από την Κίσσαμο έως την Σητεία και διαχωρίζεται ανάλογα με τον τρόπο δημοπράτησης τους σε τρία επιμέρους κομμάτια, τα οποία  έχουν ως εξής:

1. Κίσσαμος μέχρι Χερσόνησο που θα δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης

2. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που θα δημοπρατηθεί ως έργο ΣΔΙΤ

3. Το τμήμα Νεάπολη – Σητεία που θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο

Το Τμήμα Παχειά Άμμος – Ιεράπετρα, το οποίο θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα θα ενταχθεί μελλοντικά σε συγχρηματοδοτούμενα με το ΕΣΠΑ προγράμματα.

Ο συνολικός προυπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου €1,5 δις. από τα οποία σε € 800 εκ. θα είναι η χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου τα οποία θα καλυφθούν από το σκέλος των επιχορηγήσεων του Ταμείο Ανάκαμψης