Ξεκίνησαν οι εργασίες εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου της Σερβίας
Ξεκίνησαν οι εργασίες εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου της Σερβίας

Ξεκίνησαν οι εργασίες εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου της Σερβίας

Επίσκεψη της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στα έργα υποδομών.
RE+D magazine
09.11.2021

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και ο Πρόεδρος της Περβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς επισκέφθηκαν τη Νότια Σερβία για να σηματοδοτήσουν την επίσημη έναρξη των εργασιών για την αποκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου Niš - Brestovac, καθώς και την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή ενός υποτμήματος του αυτοκινητοδρόμου της Ειρήνης (peace motorway).

Και τα δύο σημαντικά έργα υποδομής αποτελούν μέρος του Οικονομικού και Επενδυτικού Σχεδίου της ΕΕ για τα Δυτικά Βαλκάνια και θα βελτιώσουν τη συνδεσιμότητα στην περιοχή, αλλά επίσης θα επιταχύνουν τις συνδέσεις με την υπόλοιπη
Ευρώπη μέσω του Διαδρόμου Χ. Το συνολικό μήκος του σιδηροδρόμου, όπως αναφέρει το Γραφεί Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βελιγράδι, που καλύπτεται από αυτό το έργο είναι 22,8 χιλιόμετρα.

Το έργο προβλέπει την πλήρη επισκευή και εκσυγχρονισμό σε αυτό το τμήμα του σιδηροδρόμου. Μετά την ανακατασκευή, ο
σιδηρόδρομος θα είναι πλήρως σύμφωνος με τα τεχνικά πρότυπα της ΕΕ για πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες από ό, τι τώρα.

Ο πρόεδρος Βούτσιτς ευχαρίστησε την ΕΕ για τα κεφάλαια καθώς αυτά τα χρήματα χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της ζωής στη Σερβία. «Αυτή η διαδρομή θα συνδέει με τη Βιέννη, τη Βουδαπέστη, πάνω από το Νόβι Σαντ, το Βελιγράδι και τη Νις, τα Σκόπια, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Για εμάς, είναι σημαντικό καθώς συνδέει το Νις με το Λέσκοβατς, το Βράνιε, τη Βόρεια Μακεδονία και την Ελλάδα.

Αυτή θα είναι μία από τις σημαντικότερες διαδρομές που συνδέουν τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη», δήλωσε ο Πρόεδρος Βούτσιτς. Το κόστος του έργου είναι σχεδόν 60 εκατομμύρια ευρώ και η αξία της επιχορήγησης της ΕΕ είναι 44 εκατομμύρια ευρώ. Αυτός ο σιδηρόδρομος είναι μέρος του σημαντικού Διαδρόμου Χ που συνδέει την Ευρώπη με κατεύθυνση Βορρά - Νότου και θα συνδέσει το Βελιγράδι με το Πρέσεβο (σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία). Οι επενδύσεις θα συνεχιστούν στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών γραμμών μεταξύ Βελιγραδίου και Νις με την υποστήριξη της ΕΕ,
της ΕΣΑΑ και της ΕΣΕπ, ενώ συνεχίζονται οι προετοιμασίες για τον υπόλοιπο διάδρομο.

Τα τρένα θα φτάσουν ταχύτητες έως 200 χλμ./Ώρα όπου είναι τεχνικά εφικτό. Σε ό,τι αφορά στον αυτοκινητόδρομο, η συμφωνία υπογράφηκε από τον Διευθυντή των Διαδρόμων της Σερβίας Αλεξάνταρ Άντιτς και τον επικεφαλής του Strabag d.o.o. Τμήμα Λειτουργιών Κατασκευών, Ντράγκαν Ρσούμοβιτς.

Το υποτμήμα Μεροσίνα-Μεροσίνα 1 είναι μέρος ενός μελλοντικού αυτοκινητόδρομου Νις-Πλότσνικ-Μερντάρε, που ονομάστηκε Αυτοκινητόδρομος Ειρήνης.

Το τμήμα από το Νις προς το Πλότσνικ έχει μήκος 32,6 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει έξι σήραγγες, 12 γέφυρες και μεγάλο αριθμό διαβάσεων, υπόγειες διαβάσεις και οδογέφυρες. Η αξία των κατασκευαστικών έργων στο τμήμα είναι 255 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες στο υποτμήμα Merosina-Merosina 1 των 5,5 χιλιομέτρων έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου, ενώ η κατασκευή άλλων υποτμημάτων θα ακολουθήσει διαδοχικά.