Μέρισμα €0,75 / μετοχή μετά από 4 χρόνια για την Aegean
Μέρισμα €0,75 / μετοχή μετά από 4 χρόνια για την Aegean

Μέρισμα €0,75 / μετοχή μετά από 4 χρόνια για την Aegean

Ανανέωση του στόλου και συνεχής αναβάθμιση των υπηρεσιών.
RE+D magazine
01.05.2024

Μέρισμα για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια θα δώσει στους μετόχους της η Aegean για την οικονομική χρήση του 2023 αφού η εταιρεία έχει εξαντλήσει όλες τις υποχρεώσεις της προς το δημόσιο (δανειακές ή έμμεσες).

Όπως ανέφερε, κατά στην ετήσια γενική συνέλευση ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης, η Aegean προτείνει τη διανομή μερίσματος για το 2023 ύψους €0,75 / μετοχή, το οποίο ανέρχεται σε ένα συνολικό ποσό €67,625 εκατ.  

Η εταιρεία σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρης Γερογιάννη είχε  μια πολύ επιτυχημένη χρονιά το 2023 με δυναμική ανάπτυξη του πτητικού έργου για το 2023, στις 18,9 εκατ. θέσεις, κατά 3 εκατ. περισσότερες από το 2022 με την προσθήκη 30 νέων προορισμών στο δίκτυο, φτάνοντας συνολικά τους 180 προορισμούς σε 49 χώρες μεταφέροντας 15,7 εκατ. επιβάτες και καταγράφοντας περαιτέρω βελτίωση στις πληρότητες, οι οποίες το τρίτο τρίμηνο άγγιξαν το 86%. 

Ο Όμιλος το 2023 παρέλαβε 9 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 neo, έχοντας παραλάβει συνολικά 28 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 και Α321 neo από τα τέλη του 2019. Τα ελεύθερα βαρών (μισθώσεων ή δάνειων) αεροσκάφη έφτασαν συνολικά τα 11 (2 Airbus neo, 6 Airbus CEO , 3 ATR 72 -600) από μόλις 4 στις 31/12/2019. «Το 4ο τρίμηνο του 2023 προχωρήσαμε στην αύξηση της συνολικής παραγγελίας των νέων αεροσκαφών σε 50 από 46 προηγουμένως, αυξάνοντας τα αεροσκάφη A321neo, ενώ πριν από λίγες μέρες ανακοινώσαμε την περαιτέρω μετατροπή της παραγγελίας μας, σύμφωνα με την οποία 4 νέα Airbus A321neo αεροσκάφη μετατρέπονται σε Long Range αεροσκάφη και θα έχουν τη δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, που θα μπορούν να φτάσουν και να εξυπηρετήσουν αγορές εκτός ΕΕ, κυρίως στον Κόλπο, την Ινδία, αλλά και την Κεντρική Αφρική».

Μέσα σε διάστημα 12 μηνών ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης του κτηρίου, το οποίο διαθέτει υποδομές για την υποστήριξη συνολικά 7 προσομοιωτών πτήσεων καθώς και εξειδικευμένο εξοπλισμό εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας.

Αναφορικά με τις προοπτικές της εταιρείας για το 2024, ο Δημήτρης Γερογιάννης σημείωσε πως το επιχειρησιακό έργο του Ομίλου θα επηρεαστεί από την ανάγκη πρόωρων υποχρεωτικών ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των αεροσκαφών της οικογενείας Airbus Α320 neo, οπότε εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο γύρω στα 10 αεροσκάφη δεν θα είναι διαθέσιμα για πτήσεις εντός του 2024. 

Τα αποτελέσματα του 2023

- Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 27% σε σχέση με το 2022, και διαμορφώθηκε σε 1,7 δισ. ευρώ 

- 246,8 εκατ. ευρώ κέρδη EBIT με 14,6% λειτουργικό περιθώριο κέρδους.

- Η κερδοφορία το 2023 ανήλθε σε 168,7 εκατ. ευρώ κέρδη μετά από Φόρους, 52% υψηλότερα από το 2019

- Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε 709,3 εκατ. ευρώ 

- Οι δανειακές υποχρεώσεις (εξαιρούμενων μισθώσεων) διαμορφωθήκαν 220,3 εκατ. ευρώ 

- Τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 418,8 εκατ. ευρώ από 328 εκατ. ευρώ στις 31.12.2019.