17 Δεκεμβρίου 2017
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Από τη Φρεαττύδα έως τη Γλυφάδα η πετρελαιοκηλίδα του "Αγία Ζώνη ΙΙ"

13 Σεπτεμβρίου 17 - RE+D magazine

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Αποκαρδιωτικές είναι οι εικόνες από το παραλιακό μέτωπο της Αττικής, καθώς μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου "ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ" νοτιοδυτικά της Αταλάντης, έχουν εντοπιστεί πολλές εστίες ρύπανσης, καθώς τμήματα της πετρελαιοκηλίδας παρασύρθηκαν από τον αέρα.

 

Φρεαττύδα, Πειραϊκή, η παραλία του Παρασκευά στα Βοτσαλάκια αλλά και η θαλάσσια περιοχή μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, είναι οι περιοχές του Πειραιά που έφτασε η ρύπανση, ενώ σε παραλίες σε 'Αγιο Κοσμά, Ελληνικό και Γλυφάδα οι κηλίδες αγγίζουν σχεδόν τις ξαπλώστρες. Η αστυνομία άλλωστε έχει απαγορεύσει το κολύμπι στις περιοχές τοποθετώντας ειδικές κορδέλες. Έντονη είναι από το πρωί και η δυσοσμία, λόγω της πετρελαιοκηλίδας, που έχει γίνει αισθητή σε πολλές περιοχές.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, περισσότερα από 60 άτομα ιδιωτικού συνεργείου επιχειρούν εντατικά από το πρωί στις περιοχές. Πάντως η πλοιοκτήτρια εταιρεία του δεξαμενόπλοιου με ανακοίνωσή της δήλωσε ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, ώστε να διασφαλιστεί και ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε δηλώσεις του εκφράζει τους φόβους του για την επέκταση της ρύπανσης, ενώ βρίσκεται από χθες, σε διαρκή επικοινωνία με τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη, με τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη, αλλά και με το υπουργείο Ναυτιλίας. «Προέχει να καθαρίσουν οι ακτές μας, αλλά θα αναζητήσουμε ευθύνες» τονίζει ο δήμαρχος, ενώ από τη μέχρι τώρα ενημέρωση που έχει, θα χρειαστούν 15-20 μέρες για να καθαρίσουν οι θάλασσες του Πειραιά αν δεν υπάρξει άλλη διαρροή.

«Υπάρχουν φράγματα, τα οποία απ ότι διαπιστώνουμε -στην πραγματική ζωή όχι στη θεωρία- δεν είναι πάντα αποτελεσματικά, γιατί αν είχαν κρατήσει τα φράγματα στη Σαλαμίνα, τότε δεν θα είχε φθάσει στον Πειραιά. 'Αρα, νομίζω ότι τα φράγματα εμποδίζουν μέχρι ενός σημείου, αλλά δεν εξασφαλίζουν ότι δεν θα έχουμε κάτι χειρότερο στις επόμενες ώρες ή μέρες», ανέφερε ο κ. Μώραλης.

Ο δήμαρχος Πειραιά έκανε λόγο επίσης και για καθυστερημένη ενημέρωση στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, στην Περιφέρεια και στον δήμο. «Δεν μπορώ να πω αν είναι από το Λιμενικό, από τις εταιρείες ή οποιονδήποτε, αλλά για να επεκταθεί και να ξεφύγει η κατάσταση πρέπει να έχουν γίνει λάθη. Δεν ήταν ο καιρός δύσκολος, δεν είχαμε πάρα πολύ αέρα. Πρέπει να δούμε το θέμα του πλοίου, την άδειά του, τους νηογνώμονες, πως φόρτωσε, αν είναι ασφαλισμένο κ.λ.π. Δεν μπορεί μόλις καθαρίσουν να το ξεχάσουμε. Πρέπει να το εξετάσουμε και να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του κάποια στιγμή».

Τέλος ο δήμαρχος Πειραιά εύχεται η ζημιά που έχει προκληθεί να μπορεί να διορθωθεί και να μην αφήσει πίσω της κάποιο αποτύπωμα, όπως είπε χαρακτηριστικά, αν και σύμφωνα με εκείνον ο θαλάσσιος πλούτος έχει σίγουρα επηρεαστεί.

Τα αίτια του ναυαγίου προς το παρόν παραμένουν αδιευκρίνιστα, ωστόσο πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται μέχρι στιγμής, αναφέρουν ότι πιθανόν υπήρξε εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο του πλοίου από κάποιο σωλήνα.

Την ώρα του συμβάντος μέσα στο δεξαμενόπλοιο βρίσκονταν ένας ναύτης και ο Α’ μηχανοδηγός, απο τα συνολικά 11 μέλη του πληρώματος που περισυνελέγησαν σώοι από λάντζα και μεταφέρθηκαν για προληπτικούς λόγους στο «Τζάνειο» νοσοκομείο όπου εξήλθαν καλά στην υγεία τους.
 
Το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», ανήκει στην εταιρεία «Αγία Ζώνη ναυτική εταιρεία» του Θεόδωρου Κουντούρη ήταν κατασκευής του 1972, και είχε χωρητικότητα 3.205 τόνων. 

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017
Internet Business Hellas