Πέμπτη
18 Ιανουαρίου 2018
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Ένα βήμα μπροστά η Β. Ελλάδα στις εξαγωγές

05 Οκτωβρίου 17 - RE+D magazine
Ένα βήμα μπροστά η Β. Ελλάδα στις εξαγωγές

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

NAI Hellas

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΡΩΝΕΣ

Επενδυτική - ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Ένα βήμα μπροστά βρίσκεται η Βόρεια Ελλάδα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, καθώς οι βορειοελλαδικές επιχειρήσεις εξάγουν μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου τους, διαθέτουν περισσότερες παραγωγικές μονάδες στο εξωτερικό και μεγαλύτερη παρουσία σε ξένες αγορές.

 

Τα παραπάνω προκύπτουν από νέα έρευνα της εταιρείας Ipsos Opinion, για λογαριασμό της ΕΥ Greece, τα οποία παρουσίασε ο εκτελεστικός εταίρος της δεύτερης, Πάνος Παπάζογλου, από το βήμα του Thessaloniki Summit.

Σύμφωνα με την έρευνα, περίπου έξι στις δέκα βορειοελλαδικές εξαγωγικές επιχειρήσεις (ποσοστό 59%, έναντι 47% για την επικράτεια) εξάγουν τα προϊόντα τους σε περισσότερες από 20 χώρες, μία στις τέσσερις (25%) διαθέτει παραγωγικές μονάδες στο εξωτερικό (το αντίστοιχο ποσοστό είναι 20% για την επικράτεια) και σχεδόν εννέα στις δέκα (ποσοστό 91% έναντι 89% στην επικράτεια) πραγματοποιεί πωλήσεις στα Βαλκάνια.

Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι παρότι το 83% των επιχειρήσεων συνολικά στη χώρα αύξησε τις εξαγωγές του την τελευταία δεκαετία, δηλαδή εν μέσω κρίσης και το 93% εκτιμά ότι θα τις διευρύνει στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, η εξωστρέφειά τους έχει μικρό ¨βάθος¨: συγκεκριμένα, μόλις ένα 19% εξάγει πάνω από το 80% του τζίρου του, ενώ για επτά στις δέκα επιχειρήσεις το αντίστοιχο ποσοστό είναι μικρότερο του 50% και για τρεις στις δέκα χαμηλότερο του 10%.

Αναφερόμενος στους ανασταλτικούς παράγοντες για τις εξαγωγές, ο κ.Παπάζογλου απαρίθμησε -μεταξύ άλλων- το μικρό μέγεθος των επιχειρήσεων, τονίζοντας ότι χρειάζονται συγχωνεύσεις και την έλλειψη της ενδεικνυόμενης επιχειρηματικής κουλτούρας. Από την πλευρά της πολιτείας, πρόσθεσε, απαιτείται μεγαλύτερος και καλύτερος συντονισμός της υποβοήθησης της εξαγωγικής δραστηριότητας (πχ, μέσω της δημιουργίας ¨ΚΕΠ¨ για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις), η άρση αντικινήτρων και η εισαγωγή των εξαγωγών ως αυτοτελούς μαθήματος στα ελληνικά ΤΕΙ και ΑΕΙ.

Βασικά προβλήματα για τις ελληνικές εξαγωγές παραμένουν -όπως δήλωσαν οι ερωτηθέντες- οι χαμηλές τιμές του ανταγωνισμού, η γραφειοκρατία εντός ελληνικών συνόρων, η υψηλή φορολογία, η έλλειψη ρευστότητας, αλλά και η ανεπάρκεια των κατάλληλων στελεχών.

H έρευνα, που βρισκόταν σε εξέλιξη μέχρι το τέλος της περασμένης εβδομάδας και τα αποτελέσματα της οποίας δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί επισήμως, διενεργήθηκε σε δύο φάσεις: η πρώτη έγινε με τηλεφωνικές συνεντεύξεις βάσει δομημένων ερωτηματολογίων σε 149 επιχειρήσεις και η δεύτερη ήταν ποιοτική έρευνα.

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017
Internet Business Hellas