Παρασκευή
24 Νοεμβρίου 2017
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Σε χαβιάρι και «πράσινο» χοιρινό επενδύει ο Όμιλος ΒΙΚΗ

06 Νοεμβρίου 17 - RE+D magazine
Σε χαβιάρι και «πράσινο» χοιρινό επενδύει ο Όμιλος ΒΙΚΗ

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΡΩΝΕΣ

Επενδυτική - ΕΛΛΑΔΑ

ΕΤΑΔ A.E.

Eταιρεία του Δημοσίου - ΕΛΛΑΔΑ

Eurobank Property Services

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

IBI Group

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

Α&Μ Αrchitects| Engineers| Project Managers

Κατασκευαστική - ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Δημήτρης Ανδρίτσος

Διευθύνων Σύμβουλος Eurobank Property Services

Antulio Richetta

Διευθυντής IBI Group
Το εξαιρετικής ποιότητας χαβιάρι και το βιολογικο χοιρινό κρέας, αποτελούν δύο δυνατά χαρτιά στα χέρια της διοίκησης του Ομίλου ΒΙΚΗ.


Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ανδρέας Μίντσιος, γενικός διευθυντής της ΒΙΚΗ, τόσο η παραγωγή χαβιαριού από την εταιρεία Thesauri όσο και η παραγωγή των καινοτόμων αλλαντικών προϊόντων από τη βιομηχανία κρέατος Ηπείρου (ΒΙΚΗ) συνθέτουν το δυναμικό προφίλ του Ομίλου που είναι αποφασισμένος να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στον κλάδο των τροφίμων. Άλλωστε, η δυναμική που παρουσιάζει η ηπειρώτικη βιομηχανία αλλαντικών έχει μπει στο στόχαστρο επιχειρηματιών οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον εξαγοράς της.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε δεχτεί αρκετές προτάσεις» παραδέχεται μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μίντσιος και συνεχίζει: «Στόχευσή μας είναι να είμαστε αυτόνομοι στην αγορά. Η κρίση δημιούργησε την ανάγκη, δεδομένης και της μείωσης της κατανάλωσης, για συνέργειες. Μας έχουν γίνει αρκετές προτάσεις, μεταξύ αυτών και από τον επιχειρηματία Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Ακούμε με πολύ προσοχή τις προτάσεις που μας γίνονται, τις αξιολογούμε και παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στην αγορά. Εξάλλου, στον κλάδο υπήρξαν πολλές αλλαγές τα τελευταία χρόνια» αναφέρει ο κ. Μίντσιος. Ωστόσο, τονίζει ότι η εταιρεία «δεν έχει καταλήξει σε κάποια συμφωνία».

Παράλληλα, ο κ. Μίντσιος προσθέτει: «Δεν αναζητούμε συνεργασία. Δεν προσεγγίσαμε εμείς κάποιον για συνεργασία καθώς δεν έχουμε στο μυαλό μας την πώληση της εταιρείας. Ωστόσο μας γίνονται αρκετές προτάσεις και αυτό είναι πολύ τιμητικό για την εταιρεία μας».

 Χαβιάρι από την Άρτα σε όλο τον κόσμο

Η οικογένεια Παπαγιάννη, σε πείσμα των καιρών και της οικονομικής κρίσης, δημιούργησε στην Άρτα την πρώτη ιχθυοκαλλιέργεια οξύρρυγχου στην Ελλάδα, με στόχο την παραγωγή χαβιαριού το οποίο πλέον εξάγεται σε ποσοστό 99%. Με σταθερά βήματα και συνεχείς επενδύσεις, η Thesauri, μέλος του Ομίλου ΒΙΚΗ, επεκτείνει τη διείσδυσή της στην αγορά, διεκδικώντας με επιτυχία τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη παραγωγής χαβιαριού, με στόχο την εδραίωση της στην top-end αγορά του εκλεκτού εδέσματος gourmet γαστρονομίας.

Η Thesauri, είναι η πρώτη και μοναδική επιχείρηση στην Ελλάδα που καλλιεργεί και παράγει το πολύτιμο χαβιάρι οξύρρυγχου Oscietra. Μία από τις μεγαλύτερες μονάδες χερσαίας ιχθυοκαλλιέργειας οξύρρυγχου της Ευρώπης, η Thesauri προμηθεύει τη διεθνή αγορά με το πολύτιμο έδεσμα, γνωστό και ως «μαύρο χρυσό», που αγαπούν οι λάτρεις της εκλεπτυσμένης κουζίνας.

Εγκατεστημένη σε μία έκταση 300 στρεμμάτων, στην Άρτα, η Thesauri συνιστά την 7η μεγαλύτερη μονάδα εκτροφής οξύρρυγχου στην Ευρώπη. Αποτελεί μια υπερσύγχρονη καθετοποιημένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας ανοικτού και κλειστού τύπου, με 20 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό, στην οποία εφαρμόζονται αυστηρές προδιαγραφές εκτροφής και εκμετάλλευσης, χωρίς τη χρήση φαρμάκων, με προτεραιότητα την ασφάλεια και ευζωΐα του οξύρρυγχου.

Η δυναμικότητα της εταιρείας είναι 3 τόνοι χαβιάρι εξαιρετικής ποιότητας και 70 τόνοι κρέας οξύρρυγχου, τα οποία διοχετεύονται στην αγορά, με την ετικέτα Thesauri, καθώς και με ιδιωτικές ετικέτες. Περίπου το 99% της παραγωγής αυτής κατευθύνεται στις αγορές του εξωτερικού. Μέσα από 17 συνεργασίες με χονδρεμπόρους, το χαβιάρι Thesauri εξάγεται παγκοσμίως, με σημαντικότερη αγορά στην Ευρώπη, την Γερμανική. Παράλληλα αναπτύσσει έντονη παρουσία στη Ρωσία, τόσο με χαβιάρι όσο και με κρέας οξύρρυγχου.

Η εταιρεία έχει επιτύχει τζίρο 1 εκατ. ευρώ, ενώ στην επόμενη τριετία, ο τζίρος αναμένεται να αγγίξει τα 4 εκατ. ευρώ. Ενώ η σταδιακή επέκταση στην εκτροφή πληθυσμών οξύρρυγχου Beluga και ανάπτυξη προϊόντων με βάση το κρέας οξύρρυγχου αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω το τζίρο της εταιρείας.

 Καινοτομία με «πράσινο» χοιρινό 

Με έδρα την Άρτα, η ΒΙΚΗ αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της Ηπείρου. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 46.000 τμ, με δυναμικότητα 60 τόνων ανά οκτάωρο. Διαθέτει ένα οργανωμένο δίκτυο διανομής των προϊόντων της με ευρύ στόλο φορτηγών ψυγείων, δύο μεγάλα κέντρα διανομής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ένα παράλληλο δίκτυο συνεργατών σε ολόκληρη της Ελλάδα (συνολικά 41 σημεία διανομής) και το εξωτερικό.

Η εταιρεία ΒΙΚΗ ούσα καθετοποιημένη, διαθέτει δική της χοιρινή μονάδα καθώς και προσεκτικά επιλεγμένες τοπικές μονάδες, διασφαλίζοντας την άριστη ποιότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στα αλλαντικά της.

H ΒΙΚΗ ήταν στρατηγικός συνεργάτης του προγράμματος «Πράσινο χοιρινό Κρέας-Green Pork» το οποίο αναφέρεται σε μια νέα μέθοδο παραγωγής χοιρινού κρέατος με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, εκτρέφοντας χοίρους με τη χρήση εγχώριων φυσικών πόρων, σε συνεργασία με το Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων του ΤΕΙ Ηπείρου.

Η έρευνα εκπονήθηκε από το Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων, Κατεύθυνση Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου, σε συνεργασία με τη Κτηνιατρική Σχολή του Α.Π.Θ και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο του Huzhong στην Κίνα με τίτλο «Διερεύνηση της αειφορικής παραγωγής χοιρινού κρέατος με «λειτουργικές» ιδιότητες, χρησιμοποιώντας τοπικούς φυσικούς πόρους και μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα-Green Pork» της δράσης «Διμερής Ερευνητική και Τεχνολογική Συνεργασία Ελλάδας - Κίνας 2012-2014».

Σύμφωνα με τον κ. Μίντσιο, τα καινοτόμα προϊόντα από «πράσινο» χοιρινό της ΒΙΚΗ διατίθενται πιλοτικά στην αγορά ενώ η πλήρης γκάμα τους θα βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων μέσα στο 2018. Σημειώνεται ότι ήδη γίνονται επαφές για την έναρξη εξαγωγής των προϊόντων στη Βόρεια Ευρώπη.

Εξισορροπεί η αγορά αλλαντικών

Η εγχώρια αγορά των αλλαντικών δείχνει να κινείται σταθεροποιητικά το 2017, σύμφωνα με τον κ. Μίντσιο, ύστερα από μια τριετία τουλάχιστον συνεχούς πτώσης. Σύμφωνα με τον κ. Μίντσιο, από το 2010 και μετά, οπότε και έγιναν πιο ορατά τα αποτυπώματα της κρίσης, σημειώθηκε μείωση της κατανάλωσης και αύξηση του όγκου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Η συγκεκριμένη τάση συντηρήθηκε μέχρι το 2016 ωστόσο, φαίνεται πλέον πως οι δύο τάσεις αντιστρέφονται. Ως αποτέλεσμα αυτού παρατηρείται σταθεροποίηση της ζήτησης ενώ τα μερίδια της ιδιωτικής ετικέτας υποχωρούν. «Εμείς αναμένουμε ότι το 2017 θα είναι χρονιά με σταθερή κατανάλωση και ίσως να υπάρξει ήπια άνοδος της κατανάλωσης αλλαντικών το 2018» επισημαίνει ο κ. Μίντσιος.

Η ΒΙΚΗ, σύμφωνα με τον κ. Μίντσιο, έχει ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά αλλαντικών με μερίδιο 7% - 8% στο σύνολο των παραγόμενων αλλαντικών και τζίρο ύψους 20 εκατ. ευρώ το 2016. Το 2017 η εταιρεία «τρέχει» θετικά στο εννεάμηνο, με αύξηση 2% και εκτιμάται ότι το 2017 θα κλείσει με τζίρο ύψους 21 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά στην κερδοφορία, τα λειτουργικά αποτελέσματα της ΒΙΚΗ ανέρχονται στα 1,5 εκατ. ευρώ σταθερά (EBITDA) τα τελευταία χρόνια.

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017
Internet Business Hellas