19 Νοεμβρίου 2017
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Λάθος εθνικός στόχος επί δεκαετίες

26 Σεπτεμβρίου 13 | Δημήτρης Λακασάς
Δημήτρης Λακασάς

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

ΕΤΑΔ A.E.

Eταιρεία του Δημοσίου - ΕΛΛΑΔΑ

NAI Hellas

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

Eurobank Property Services

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε

Oργανισμός - ΕΛΛΑΔΑ

Zeus

Fund - ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Δημήτρης Ανδρίτσος

Διευθύνων Σύμβουλος Eurobank Property Services

«Λάθος εθνικό στόχο» είχε επί δεκαετίες η Ελλάδα, που επικέντρωσε την πολιτική της στη συντήρηση ενός κρατικοδίαιτου μοντέλου, στη σύγκλιση των εισοδημάτων με τα ευρωπαϊκά και στην αύξηση της κατανάλωσης με δανεικά, τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Δημήτρης Λακασάς.

«Λάθος εθνικό στόχο» είχε επί δεκαετίες η Ελλάδα, που επικέντρωσε την πολιτική της στη συντήρηση ενός κρατικοδίαιτου μοντέλου, στη σύγκλιση των εισοδημάτων με τα ευρωπαϊκά και στην αύξηση της κατανάλωσης με δανεικά, τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Δημήτρης Λακασάς.

«Φανταστείτε ένα πλοίο που έχει λάθος προορισμό», είπε χαρακτηριστικά ο κ.Λακασάς και πρόσθεσε ότι οι «νοσταλγοί» του κρατικοδίαιτου μοντέλου πρέπει να καταλάβουν ότι τυχόν επιστροφή σε αυτό θα είναι καταστροφική και ότι η εποχή του έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Κατά τον ίδιο, προκειμένου η χώρα να έχει πιθανότητες να εισέλθει σε έναν νέο, ενάρετο οικονομικό κύκλο, επιβάλλεται να θέσει ως στόχο τη συμμετοχή της συνολικής εξωστρέφειας (εξαγωγές αγαθών, τουρισμός ναυτιλία, άμεσες ξένες επενδύσεις) στο 50% του ΑΕΠ μέχρι το 2020, με πτώση της ανεργίας στο 12%, ήτοι κοντά στον μέσο κοινοτικό όρο.

Για να επιτευχθεί αυτό, επιβάλλεται να εφαρμοστεί το «δόγμα Παράγω και Εξάγω» -όπως το χαρακτήρισε- του ΣΕΒΕ, που βασίζεται -μεταξύ άλλων- σε: μεσοσταθμικό ρυθμό ανάπτυξης 2,5% το 2014-2020, αύξηση της ανταγωνιστικότητας, υποκατάσταση εισαγωγών με ελληνικά προϊόντα, αναδιάρθρωση του εξωτερικού χρέους της χώρας, με μείωση των επιτοκίων και επιμήκυνση των πληρωμών και αποκατάσταση της ρευστότητας, με ανταγωνιστικά επιτόκια για τα κεφάλαια κίνησης των επιχειρήσεων.

Εξαγωγικό προσανατολισμό έχει αποκτήσει πλέον το 1/3 των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ), ενώ στην Ελλάδα οι ΜΜΕ με λιγότερους από 50 εργαζομένους συνεισφέρουν στις συνολικές εξαγωγές με ποσοστό 34%, έναντι 24% στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το 1/3 των επιχειρήσεων με διεθνή δραστηριότητα την ανέπτυξε "από στρατηγική επιλογή", ενώ επίσης το 1/3 ξεκίνησε την εξαγωγική του πορεία, επειδή δέχτηκε κάποια κρούση από ξένους πελάτες.

Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις στράφηκαν στις εξαγωγές για άλλους λόγους, όπως η χαμηλή ζήτηση στην εσωτερική αγορά.

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017
Internet Business Hellas