Αλλαγή μεγέθους
Δρυόπη main photo

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από Γερμανία, Ρωσία και Βρετανία οι βασικοί τουρίστες της Ρόδου

2017-11-01

Από Γερμανία, Ρωσία και Βρετανία οι βασικοί τουρίστες της Ρόδου

 

Τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση, στους τουριστικούς παράγοντες του νησιού και σύντομα αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί. Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 και διήρκεσε έως την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών της Ρόδου, συγκεντρώνοντας και αξιολογώντας έγκυρες και επίκαιρες υποδείξεις τουριστών.

Μεταξύ άλλων, επιχειρεί να εντοπίσει τα βασικά σημεία ικανοποίησης των επισκεπτών, τα σημεία που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, το ποσό που ξόδεψαν, τόσο κατά την αγορά του πακέτου, όσο και κατά την παραμονή τους στη Ρόδο, το είδος καταλύματος που επέλεξαν, τον βαθμό ικανοποίησης τους από την νέα και μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, από την καθαριότητα, συγκοινωνίες, εστιατόρια και ταβέρνες αλλά και από τα ίδια τα ξενοδοχεία. Τέλος οι επισκέπτες απάντησαν στο αν θα ξαναέρχονταν στη Ρόδο σε κάποιο επόμενο ταξίδι τους και αν θα τη σύστηναν σε άλλους.

Η έρευνα συντονίστηκε από το ACT και ενισχύει τις συνέργειες του μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού με φορείς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου. Τα προς εξέταση θέματα αναπτύχθηκαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, που μεταφράστηκε σε τέσσερις γλώσσες και διανεμήθηκε σε ξενοδοχειακές μονάδες, όπου εργάζονται τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, και σε σημεία αναχώρησης των τουριστών προς το αεροδρόμιο. Με τη βοήθεια τοπικών τουριστικών πρακτόρων το δείγμα των ερωτηθέντων έγινε ακόμα μεγαλύτερο και έχει προσεγγίσει τα 3.000 άτομα, ένα πρωτόγνωρο νούμερο για έρευνα τέτοιου αντικειμένου και κλίμακας.

Ο Ανέστης Αναστασίου, υπεύθυνος Προγραμμάτων Τουρισμού του ACT, παρουσίασε τα αποτελέσματα ανάλυσης και επεξεργασίας των πρώτων 1.700 ερωτηματολογίων τα οποία έδειξαν ότι:
 

  • Το 70% των τουριστών επισκέπτεται για πρώτη φορά τη Ρόδο
  • Η μέση διάρκεια παραμονής τους είναι 10 ημέρες (9 τον Ιούλιο, 10 τον Αύγουστο, 11 τον Σεπτέμβριο)
  • Οι κύριες χώρες προέλευσης του δείγματος είναι η Γερμανία, Ρωσία, Μ. Βρετανία
  • Πηγές πληροφόρησης είναι κατά προτεραιότητα: Ίντερνετ (ποσοστό 35%), πρακτορείο (ποσοστό 33%), συγγενείς και φίλοι (ποσοστό 28%)
  • Κριτήρια επιλογής προορισμού κατά προτεραιότητα: παραλίες - φύση (ποσοστό 42%) , Ιστορία - Πολιτισμός (ποσοστό 26%) , σχόλια και κριτικές στο Ίντερνετ (ποσοστό 26%) , τιμή πακέτου (ποσοστό 19%)
  • Στο δείγμα το είδος πακέτου είναι κατά κύριο λόγο all inclusive (ποσοστό 40%), ημιδιατροφή (ποσοστό 33%) και ακολουθούν τα υπόλοιπα πακέτα
  • Κόστος πακέτου. Το 32% του δείγματος επέλεξε πακέτο αξίας €1.000- €1.500, το 20% επέλεξε πακέτο €750 - €1.000 και το 8% επέλεξε πακέτο άνω των €2.000
  • Επιπλέον έξοδα κατά τη διάρκεια της παραμονής. Το 33% του δείγματος απάντησε ότι ξόδεψε €200 - €400, το 21% ξόδεψε €100 - €200 και το 19% ξόδεψε €400 - €600. Μόνο το 3% του δείγματος ξόδεψε ποσό άνω των €1.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρόδο ενώ το 13% ξόδεψε έως €100 και το 14% έως €500